lördag 12 juni 2010

När jag är som snyggast

Fukt och blåst är not my best friends. Jag ser ut som en jävla galning i håret efter några minuter ute i det. Trots halva burken av Björns vax, ungefär 123 små hårspännen och ett diadem ser jag fortfarande ut som jag gör på bilden. Fräscht. Jag ser ut som en galen gammal professor med hårtestar som står upp åt alla håll och kanter.

Det kanske är därför alla varit så vänliga idag (för ni skåningar hatar väl nollåttor annars?), de tror att jag är galen. Ingen vill stöta sig med en galen kvinna.

Eller så har alla förolämpat mig friskt idag utan att jag insett det. Jag förstår ju inte vad de säger. Hur svårt är det egentligen att prata på riktigt?


11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är det amningshåret som inte vill ligga ner? Mina strån (halva huvudet med andra ord) står rakt upp och det är helt utan dåligt väder...
Kram / Sissel

Knasterfaster sa...

För länge sedan hade jag en manlig arbetskamrat som var i från Skåne. Vi arbetade på Länsrätten i Nyköping. Vi pratade engelska med varandra. Det fungerade bra!

Ulrika sa...

Vi ÄR inte SÅ svåra att förstå.
Be oss att TALA lite LÅNGSAMMARE så brukar det gå bra.:)

Anonym sa...

Min mamma "hoppade av" Stockholm för 40 år sen och fattar fortfarande inte allt som sägs här nere - perfekt för oss ungar att ha ett hemligt språk - riktigt grov skånska och hon är helt clueless :o)

Hoppas ni haft det bra trots det blåsiga vädret och språkbristerna, ni är hjärtligt välkomna ner igen (om Charles inte snor med sig den lilla bidén vill säga - då blir det allvarliga konsekvenser och ni blir stoppade vid gränsen...)

/Lotta

Ting sa...

Du är söt.

Eva J sa...

Ja tycker att du är redigt grann i huet och kalufsen.

Lotta sa...

Äh, så farligt är det väl inte. Så länge jag inte har bajs eller spya i håret känner i alla fall JAG mig snygg!

Maria sa...

Sissel: I wish. Då skulle det försvinna så småningom. Men så här är mitt hår för jämnan. Det klarar inte av fukt och blåst helt enkelt. Jag kan aldrig flytta till Göteborg till exempel.

Knasterfaster: Nehe? På riktigt? På vems initiativ?

Ulrika: Och du tror inte att jag skulle få en välförtjänt snyting då? ;-)

Lotta: Hahahahaha! Gud vad roligt, jag förstår din mamma. Jag skulle inte heller fatta någonting alls.


Ting. Tack! Vad gulligt sagt av dig.

Eva J: Jag har en känsla av att jag inte skulle fatta nånting alls av det där om du sa det till mig?

Lotta: Hahahaha! Lite högre krav än så får man ha. Eller ja, åtminstone att man inte vill se ut som en galen professor.

Camilla sa...

"hata" är kanske ett lite väl starkt ord... dessutom kallar vi inte er för nollåttor utan för nittionior, har gjort det ett tag nu, alternativt spermier

Maria sa...

nittionior? För att vi inte är riktigt hundra?

camilla sa...

1 poäng till dig! klarar du "spermier" också? :)