lördag 19 juni 2010

Mot beach 2010!


Jag tror på det här med att äta balanserad kost. Jag tror att om man äter varierat och i lagom mängder så mår man bra. Därför har jag varvat kolakakor, chokladkakor, bulldeg, vaniljbullar och tårta idag. Till både förmiddagsmellis, middag och kvällsmat. Och jag känner mig superpigg.

Nu ska jag dessutom ta mig en drink för att fira att även släktkalaset är avklarat för i år. App app app, kanske vän av ordning tänker nu, en drink kan väl aldrig vara nyttigt? Nej men se det har jag redan tänkt på sörrni. Jag blandar den på hallonvodka! Massa c-vitaminer till mig. Man får ju inte vara dum.


6 kommentarer:

Trollets mamma sa...

Du är så jämrans smart att jag faller på knä av ren beundran! Men du glömmer väl inte att variera chokladen - en hälsosam diet måste innehålla många sorters choklad.

Singelmamman sa...

Du kan även ta en drink på vaniljvodka och rabarbersaft. Rabarber är extremt nyttigt på alla sätt och vis. Peta i lite färska hallon och en gnutta sprite också så är drinken redo att dricka.

Jessica sa...

High fat high carb dieten, det är en god en! Tro mig, jag har forskat i saken i många år. För trovärdighetens skull utelämnar jag hur många kilon dessa år medfört. Tack och hej.

LillaUlle sa...

Wow, men då måste jag varit supernyttig i helgen. Jag blandade drink på både hallonvodka och "sour apple"-likör. Dessutom drack jag skogsbärs-cider. Jägarns vad vitaminer jag måste fått i mig...
Tycker det lät som en superbra diet du hållit... socker är ju kolhydrater och det har jag hört är en jättebra näringskälla. För att inte tala om kakaobönans alla bra "egenskaper".

Maria sa...

Trollets mamma: Ja alltså, det var såna här småkakor med chokladsmak. Men de var lite varierande i storlek iaf.

Singelmamman: Men herregud så avancerat - bär i drinken! Jag orkade knappt blanda min.

Jessica: Den dieten låter oerhört intressant! Den ska jag nog prova. Eller vänta förresten, det är nog den jag omedvetet använt mig av hela tiden.

LillaUlle: Ojojoj, akta så du inte får en vitaminöverdos!

Erika sa...

Själv har jag hört att man ska äta färgrik mat för att få i sig alla vitaminer man behöver å i M&M-påsen jämte mig finns både rött, orange, grönt, blått, gult och brunt så så mycket nyttigare kan det väl inte bli?