onsdag 23 juni 2010

Jorå så att...

Säljes: Jävligt jobbig sambo som aldrig packar en pinal till barnen inför resor därför att "jag minsann redan har en packlista i huvudet och kommer skälla på honom om han inte packar exakt efter den". Inte för att det nånsin hänt (eftersom jag alltid packar för hela familjen utom honom), men han vet det. Han "känner mig". Att min ilska varje gång vi ska åka nånstans kanske kommer sig av att han aldrig rör ett finger när det gäller barnens grejer går han inte alls med på.

Nån som vill ha? Inte? Hallå? Hallååååååå? Ingen?

Annars då? Jag tycker för övrigt att den här polisen gjorde helt rätt. Herregud, man måste ju hålla på reglerna. Annars rasar hela samhället ihop. Jag menar, hade han inte tagit den killens körkort hade säkert alla börjat köra som idioter - typ 120 knyck på en trettioväg utanför en skola. För att inte tala om alla som plötsligt skulle börja köra vänstersvängar i rondeller. Ja ni hör ju, det skulle inte funka. Tur att det finns rättrådiga poliser som den där som minsann inte ser mellan fingrarna när det gäller nåt. Rädda liv? Pyttsan. Det är viktigare att hålla hastigheten. Så det så.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nej tack, har redan en!

Anonym sa...

Jag kanske kan ta honom på foder. Hör av dig om du är intresserad ha ha. //Gina

Anonym sa...

Jag hoppar också, även jag har en liknande modell. I min extrautrustade ingår även oförmågan att plocka i och ur diskmaskin/ tvättmaskinen, placera smutstvätt i tvättkorg samt en oerhörd oförmåga att använda dammsugaren.
Han är en j-kel på att snickra och andra "manliga saker" men jag har många gånger kommenterat behovet/nyttonivån av de olika sakerna, självklart till ingen nytta - selektiv hörsel finns också med på listan över extrautrustning på min modell...
/I nöd och lust :o)

Anonym sa...

Ha, ha, jag älskar dig Maria, du förgyller alltid min dag och jag blir alltid på bättre humör när jag läser din blogg! Jag har blivit beroende utav att läsa din blogg och går in flera gånger om dagen...det blir lite tråkigare när du börjar jobba eftersom du nog inte kan uppdatera bloggen titt som tätt. Men stort grattis till ditt nya jobb!

När det gäller manen kan jag inte hjälpa dig, de har alla fel och brister man får bara väga dem emot varandra...vi kanske skall byta ett par veckor...du får en pedantisk, tummen mitti handen hamster (han samlar på det mesta) men som hjälper till att städa, handla, laga mat, snäll och ibland, om han anstränger sig kan han vara riktigt omtänksam....

Greta sa...

Hm "funderar en stund" nej jag är nog rätt nöjd med den jag har....förutom hans enormt dåliga, för att inte säga urusla minne. Men fördelarna överväger ändå nackdelarna så jag tror att jag skall låta honom få gifta sig med mig :)

Jenny E sa...

Jag håller med flera andra - jag har redan en sådan herre i familjen, och en räcker! =)

Fast i mitt fall kan jag nog erkänna att det vid det här laget skulle vara VÄLDIGT svårt att låta honom packa allt till barnet - kontrollmänniskan i mig skulle i och för sig kanske behöva öva på sånt.

Lotta sa...

Diskar han? Tvättar han? I sånt fall tar jag honom!

Anonym sa...

T kan packa, men hur svårt kan det vara att stänga skåp och lådor efter sig? En dag förra veckan stängde jag över 14 stycken efter honom. Det är dags att bilda Bitterfittornas lokalförening Sunkeberg tycker jag - vin och förbannelser en gång i veckan!

Tjockalocka sa...

Det är väl bara att låta bli att packa. Packa till dig själv bara.
Sånt där måste stävjas, ju förr desto bättre, annars står du där sjukt bitter om fem år, med allt ansvar för barnens matsäckar, gympapåsar, scheman och föräldramöten. I tell ya.

Varför är somliga män sådär? För att det är bekvämt och för att dom kan (eftersom dom vet att 'nån annan' gör det).

Men egentligen kan dom både planera och packa, jag lovar.