tisdag 8 juni 2010

Helgplaner

På fredag åker vi till Malmö. Även om det bara är över helgen så är det ju alltid roligt att få åka utomlands en sväng. Lite trist bara att de där jäkla malmöiterna blir så förbannade när man försöker prata engelska med dem, de borde uppskatta att man faktiskt försöker kommunicera. Som tur är förstår man ju fortfarande skriftspråket där nere, det är förvillande likt svenska måste jag säga. Synd att de inte kan åtminstone försöka prata som de skriver.

Men men, det blir nog bra. Vi åker dit för att Björn har tänkt sig att han ska springa lite på Öresundsbron. Helt obegripligt om ni frågar mig, det finns ju faktiskt möjlighet att åka både bil och tåg om man nu så förtvivlat gärna känner att man måste korsa bron. Men jag låter honom hållas. Huvudsaken är att inte jag behöver göra mig till åtlöje och springa runt i löpartights på en bro mitt ute i ingenstans och se dum ut.

Jag tänkte sitta i en lekpark med barnen och se uttråkad ut istället. Utan löpartights.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. Du är modig du! Nu får du alla skåningar på dig också..

Singelmamman sa...

Kom ihåg att ta med passet. Eller har de avskaffat det för oss Storstadsbor?

Skåningen sa...

Haha, pass behöver bara humorlösa turister. Du är välkommen utan...

nattvinge sa...

Välkommen ner. Jag har hört att vissa malmöiter kan svenska. Lovar. Fastän det låter lite konstigt kan man förstå dem hjälpligt ;-)
/Immigranten

Greta sa...

springa????

Lotta sa...

Jag har levt under många år efter mottot 'Träning dödar'. Ät godis och var glad!!!

Maria sa...

Tant Björn: Äsch, skåningar är också människor. Tror jag ;-)

Singelmamman: Haha, jag vet inte. Det var ett par år sen jag var där sist.

Skåningen: Finemang! Tror du Charles kommer in utan också? Han har nämligen inget ännu.

nattvinge: Tror du? Det skulle ju underlätta massor i såna fall. Så himla jobbigt annars när man inte kan kommunicera.

Greta: Jag vet. Det är nåt fel på honom. Men han är snygg i alla fall. Man kan inte få allt.

Lotta: lustigt! Det mottot har jag ju alltid levt efter utan att veta om det!