tisdag 28 december 2010

Pengar rakt ner i sjön


Jag har haft träningskort på Friskis och Svettis det senaste året, och det har verkligen inte varit bra. Eller ja, om man gillar att värma upp en tredjedel av passet och sen varva ner en tredjedel, och bara träna lite halvhjärtat den mellersta tredjedelen - då ska man absolut ha kort och gå på pass där.

Men jag vill gärna ha lite hårdare träning ( är man bara där 2-3 gånger per år är det ju viktigt att det verkligen blir bra träning när man väl är där. Så att det räcker länge liksom).







Så nu har jag skaffat kort på samma ställe som Björn. Det känns viktigt av estetiska skäl att korten är likadana när de ligger oanvända här hemma.

5 kommentarer:

Linda sa...

Gillar Friskis grymt men en del pass är kassa jag vet. Man får sålla lite, bara gå på de bästa medelpasset eller enbart intensiv eller pulsgympan, Spinning eller Indoorwalking. Det går inte att lulla på deras pass. Jag lovar!

LillaUlle sa...

Vi införskaffade ett Wii istället och så har jag föreställningen att jag ska kunna leka/spela mig i form. Tyvärr lär jag ju inte tappa några kilo än på ett halvår dock. Men kul är det iaf

H sa...

Hahaha, mitt stackars F&S-kort har också legat och samlat damm här hemma. Var galet duktig i våras, men nu i höst har jag föredragit tv-soffan framför att stå i ring och svettas till eurodisco..

Anonym sa...

Jag gillar ju frikis. Tycker det är lite charmigt när man hittar de ledarna man verkligen tycker om - mer individuellt än andra ställen inbillar jag mig. Och billigare. mest det. Att det är överkomligt för en studentska.

AnnCharlott sa...

Jag har haft kort på Sats i flera år nu och tycker att de är superbra. Många ställen att välja på och en del otroligt grymma pass. Särskilt deras box och cross training - garanterat mer än bara uppvärmning och nedvarvning.