onsdag 1 december 2010

Lata vänner

Barnen och jag var hemma hos några goda vänner - som också har barn - igår på middag. Och det var ju trevligt - ända tills de tre äldsta barnen satte igång att skrika i något slags desperat försök att höras bort till Danmark. Väldigt oklart varför de betedde sig på det viset, men som lagom engagerad förälder tar man naturligtvis inte reda på det utan bara klär på ungarna tillräckligt mycket ytterkläder för att inte bli haffad av polisen för vanvård, och går sen bort till bilen med en unge under vardera armen.

I denna oreda och skrikfest glömde jag kvar min handväska där, så jag gick tillbaka dit ikväll för att hämta den.

Och jag måste säga att jag blev besviken. De hade inte rotat igenom min väska och upptäckt påsen med långkalsonger och kalsonger med matchande kissfläckar i, och sen tvättat upp det. Nej, det låg kvar där i min väska! Helt otvättat!

Herregud, vad ska man behöva göra nu för tiden egentligen för att få lite hjälp? Glömma nerkissade plagg i tvättmaskinen?

2 kommentarer:

Tommy sa...

Ja det hade funkat...

Anonym sa...

Klart vi har rotat i väskan, men vi är proffs på att lägga tillbaka precis som det såg ut - det vill säga i en salig oordning. Sen skickade vi med lite tvätt eftersom det redan låg lite kisskläder där. Kan du ha det färdigt och levererat till klockan 17?