måndag 13 december 2010

Alla har vi olika talanger

Björn och jag är i många avseenden ganska lika, i andra avseenden däremot är vi som dag och natt. Som det här med intelligens till exempel. Jag är ganska smart, Björn är... gullig kan vi säga. Eller söt. Och det räcker så, alla kan ju faktiskt inte vara smarta.

I morgon till exempel kommer de hit och byter ut våra vitvaror i köket, och vi måste därför lämna en nyckel i nyckelboxen. Så jag sa till Björn att han måste lämna sin, eftersom jag är den som kommer hem först i morgon.

Björn: Jaa... Det får jag väl göra. Men vad jobbigt - då kommer jag ju inte in på kontoret i morgon! Hur ska jag göra då?

Jag: Men du lämnar ju bara din hemnyckel älskling.


Björn: (tyst. Oförstående blick)


Jag: Alltså, du lämnar ju inte hela din nyckelknippa. Bara hemnyckeln. Du får ta loss den från din nyckelknippa först.


Björn: Vadå? Hur menar du nu?




Jag ska vara glad över att han förstod att han var tvungen att märka nyckeln med vårt namn först i alla fall. Och så är han ju ganska bra på att bryta knäckebrödet i lagom stora bitar när vi ska äta frukost.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håhåhå stora vitvarudagen i vår stad - vi får nya spisen imorgon!
Beträffande din sambo har jag börjat fundera på den sportiga måndagsaktiviteten han startat. De kallar vad de gör för innebandy. Fight club skulle jag säga. Dagens skörd av blessyrer på sambo - brännmärken! HUUUUR kan du BJÖÖÖÖRN??!

Erika sa...

HAHHAHAAAA! Så jävla bra! :P

Mollan sa...

Hahahahaha helhärligt!

carro5344 sa...

Haha. Tur att han har dig så att du kan förklara saker för honom