torsdag 23 december 2010

Men jag då!

Tidigare idag lyckades Björn hyvla av sig halva tumnageln och tummen med osthyveln. Jävligt onödigt om ni frågar mig, men han är ju vuxen och gör som han vill. Inte mycket jag kan göra åt saken.

Hursomhelst, det kom rätt mycket blod vid själva olyckstillfället och till min förvåning märkte jag att jag blev alldeles yr och snurrig av att tittat på det. Jag har aldrig varit särskilt sjåpig när det gäller blod, men nu kändes det verkligen som att jag skulle svimma.

Björn däremot, självupptagen som han är, var alldeles för upptagen med att tycka synd om sig själv och gnälla över "smärtan" för att se hur blek jag blev av allt hans blod.

Sen har han fortsatt gnälla om det där hela dagen, typ "aj fan vad ont det gör - jag råkade slå i såret", eller "nu har det blött igenom plåstret igen". Trots att jag mår dåligt av att bara tänka på det.

Så himla okänsligt av honom. Dagen före julafton och allt.

3 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Ja fy fan vad ego! Julkram till dig!

Carola sa...

Men de e ju typiskt män att bara tänka på sig själva! Lika när de får flunssa! Hur dåliga är de inte då??? El som en karl sa; Ni kvinnor skulle behöva få en ordentlig karl flunssa...

Björn sa...

Det var verkligen synd om dig älskling, när blodet forsade från min hand och jag bad om papper. Jag hoppas att du ändå har kunnat sova ordentligt efter den chocken du fick uppleva. :-)