måndag 20 december 2010

Och ni trodde att NI var stressade

Det pratas så mycket om stress nu för tiden, julstress hit och julstress dit. Ska amaryllisjäveln hinna slå ut eller inte? Måste man verkligen ha en tomte (satan vad jobbigt att leta fram den där dräkten från källaren igen) eller är det ok att berätta för treåringen att det bara är ett påhitt? Kommer gammelfarbror Gösta klara av att hålla sig nykter i år eller ska han kräkas ner julgranen redan vid niotiden i år igen?

Men sånt är bara trams tycker jag. Petitesser. Själv är jag stressad över något betydligt viktigare, nämligen: Vad Ska Jag Ha På Mig På Julafton? Och framför allt - när ska jag hinna köpa något nytt? Jag har svårt att sova om nätterna, stressen har tagit ett ordentligt tag om mig.

Nästa gång nån gnäller över tågkaos, inställda flyg och förmodligen saknade släktingar på julafton ska jag nog berätta för dem vad ett verkligt problem är. Så att de kan få lite perspektiv liksom.

4 kommentarer:

Jonna sa...

1. Jag trodde problemet var att få amaryllisen att inte blomma över innan jul.
2. Ja.
3. Bjud inga gamlingar, ingen gillar gamla människor.
4. Du ska ha på dig tomtedräkten.
5. Du behöver alltså inte hitta tid att köpa något nytt.

KaosJenny sa...

Du har rätt, vi vet ingenting om stress, tack för att du berättade för oss :-) Jag röstar för att du har tomtedräkt på dig på julafton...

Fru Gårman sa...

Ja jisses, det var något att vara stressad över på riktigt! Håller med till hundra.
Själv har jag bytt bloggadress, http://frugarman.blogspot.com/
Kom in där istället för den gamla och glöm inte att klicka på följ! ;)

/Fru Gårman

Anonym sa...

Jag är nog mer fundersam över vad jag ska ha på mig på nyår. Så: Klädkod: mjukisbyxor! Läggdags: absolut senast 00.10. Så vet ni...
Kram / Sissel