tisdag 14 december 2010

Omtänksamma medtrafikanter

Alltså, bara för att man har tagit körkort betyder det inte att man kan köra bil. Jag kan väl det mesta som tur är, men vissa detaljer har lite svårare att falla på plats än andra. Som till exempel vem som får köra när i en korsning. Men som som sagt, det är bara petitesser.

Som tur är dock finns det ju andra i trafiken som kan reglerna och gärna delar med sig. Som genom att tuta när de tycker att jag borde åka. Det är omtänksamt tycker jag. Liksom rart på något sätt, att de gärna vill hjälpa mig trots att vi inte ens känner varandra.

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

Rart av dem.
Annars brukar jag fortfarande upprepa, som ett mantra, "högerregeln, högerregeln" för mig själv när jag är tveksam.
Vilket jag aldrig (!)år - givetvis!

Fru Gårman sa...

Så gulliga de är! Högerregeln? Det förutsätter att man vet vad som är höger och vad vänster. Själv kör jag med " var rädd om passageraren! Skit i dig själv!" För kör någon in i min passagerardörr är felet mitt om jag inte ligger på huvudled. :D

Catharina sa...

Ja den del är verkligen mån om andra!! Finfina medmänniskor!

Anonym sa...

Hej!


Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.


Med vänliga hälsningar,

Lisette
lisette.andersson@goviral.com

Tantaluran sa...

Själv önskar jag att man kunde få hjälp med fickparkeringar. Jag menar, det SYNS ju när man inte kan. Och då kan väl trottoarpromenerarna knacka på vindrutan och erbjuda sig att hjälpa till. Hur svårt kan det VA?!

LillaUlle sa...

De är säkert rädda att de inte får några julklappar om de inte är snälla och hjälpsamma nu innan jul