fredag 17 december 2010

Jag överlevde

Ting säger att det går nån slags influensa just nu där man bland annat får feber, illamående, huvudvärk och hosta. Och eftersom det är precis just de symtomen jag har haft kan man ju eventuellt tro att det är det jag har haft. Antingen det eller en lätt släng av hjärnhinneinflammation (som också tydligen kan ge ungefär de symtomen).

Hursomhelst har jag överlevt. Och jag har - trots massivt illamående - inte kräkts en enda gång. Och då satt ändå Björn bredvid mig i soffan igår och glufsade Frödinges kladdkaka med pepparkaks- och blodpuddingssmak. Det var en utmaning, men jag lyckades. För säkerhets skull hade jag grundat hela dagen med blåbärssoppa (det ger en sån vacker färg, det där djupt lila mot toalettens vita porslin), men det behövdes som sagt inte.

Idag har jag bara haft lite feber och tråkigt. Så jag har fördrivit tiden så gott jag har kunnat: googlat andra föräldrar på barnens dagisavdelningar, kollat upp dem på facebook och sett på hitta.se hur de bor. Ni vet, helt vanliga grejer. Sånt som alla gör.

Inte för att jag är någon stalker eller så.

Bara lite nyfiken kanske.

Lite lite alltså.

Men inte mer än någon annan.

Alltså.

Vad ska man annars göra med google liksom?

5 kommentarer:

Ting sa...

Vad skönt att du mår lite bättre!

Singelmamman sa...

Skönt att du mår bättre. Hjärnhinneinflammation gör dig stel i nacken, och då menar jag verkligt stel. Så kan du fortfarande snurra huvudet som en uggla är det inte Hjinfl.

Fru Gårman sa...

hahahaha.... jag googlemappar folks adresser som nöje när jag har tråkigt... Jag vet hur du bor.... ;)

Trollets mamma sa...

Vill bara viska litet diskret *www.upplysning.se*
Som jag visserligen använder i tjänsten, men... ja... om du får riktigt, riktigt tråkigt kan du ta reda på att Tindra-Mys mamma heter Konstantina i andranamn... Eller så.

Maria sa...

Ting: Tack! Det känns rätt skönt att vara vid liv igen. Skum influensa det där måste jag säga.

Singelmamman: Fast jag var verkligen stel i nacken. Det kan ju iofs ha berott på att jag låg utslagen i soffan en hel kväll i en mindre bra anatomisk ställning. Men vem vet?

Fru Gårman: Hur ska man annars får reda på saker om folk? Men inte vet du väl hur just jag bor? Eller?

Trollets mamma: I tjänsten ja, eller hur! Erkänn att 7 av tio sökningar gäller just Tindra-Mys och den där tjocke pojkens mammor?