onsdag 1 december 2010

Och det pedagogiska syftet är?...


Jag hittade flera burkar självförsvarsspray på jobbet idag. Och jag blir ganska upprörd faktiskt, av flera anledningar. Men främst naturligtvis för att ingen har berättat för mig att vi har sånt. Det var ju liksom bara en slump att jag hittade dem. Jag tycker faktiskt att man borde upplysa sina kollegor om de hjälpmedel som finns.

Bara för att man jobbar på förskola ska man ju inte behöva tåla vad som helst liksom. Nu kommer jag aldrig mer låta barnen nysa mig rätt i ansiktet eller luta huvudet mot mitt så att jag riskerar eventuella löss. Gött gött!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hög underhållningsfaktor på den!

Fru N. sa...

Synd att de inte var utdelade till personalen!

Jag jobbar också i förskola och jag brukar ha både överfallslarm och denna spray i hanväska de kvällar när jag stänger ;o).

Men till barnen... Njaeee ;o).