onsdag 15 december 2010

Om illamående, feber och kladdkakeblodpudding

Jag begriper inte. Jag har mått illa hela dagen idag, och nu på eftermiddagen eskalerade det. Jag låg i fosterställning i soffan och bad barnen steka sin egen jävla falukorv om de nu var så sugna på mat. Är man tre år är det liksom dags att börja åtminstone lite ansvar själv. Själv kunde jag inte röra mig.

Efter ett tag fick jag även feberfrossa och huvudvärken från hell.

Sen gick det typ över. Jag mår lite illa fortfarande, men det skulle lika gärna kunna vara från att ha ätit en lunch i bebisstorlek vid elva och sen inte ätit något mer på hela dagen förrän vid åtta-tiden då jag tryckte i mig en stor portion Frödinge kladdkaka med pepparkakssmak. Nedsköljt med ett glas Fanta. Men vad vet jag, jag har ju ingen medicinsk utbildning. Huvudvärken är för tillfället kuvad med en ipren.

Så ni som vet - är jag döende? Fick jag någon slags komprimerad form av både vinterkräksjukan och svininfluensan samtidigt? Eller ska jag bara hålla käften och äta med kladdkaka?

(Kladdkakan var för övrigt väldigt god. Om man gillar kladdkaka goes pepparkaksdeg goes blodpudding det vill säga. Ganska otippade smakkombinationer, men men. Det blev ju gott liksom så vem är jag att döma?)

6 kommentarer:

sara sa...

Gravid!?!

ps, underbart roligt att läsa din blogg, även om jag inte känner dig. Blev tipsad via en kompis. ds.

Josse sa...

Ooh känner igen det där med mystiska åkommor

Singelmamman sa...

Såna mystiska åkommer har jag lite då och då. Önskar de kom lite oftare när jag är på jobbet. Nä jag har ingen aning om vad du drabbats av.

Kärlekskrank sa...

Vad du än gör - googla inte symptomen. Man blir alltid sjukare av det. Alltid.
Krya!

Maria sa...

HEJ!
här hos dig fick jag en rolig stund! Vardagshumor med svärta som jag gillar.

PS: Vill bara tillägga att boken nedan - har jag inte läst - den låter högtravande på din beskrivning, men läs SIMON och ekarna, den tycker jag om. DS

Ting sa...

Det är nån flunsa som går nu.
Feber, illamående, hosta och ont i halsen.
Låter som du har det.
Det varar en vecka ungefär.