lördag 10 april 2010

Man måste tydligen ha ett jobb

I höst måste jag ha ett jobb. Det känns skitläskigt med tanke på att jag antingen har pluggat eller varit mammaledig de senaste sex åren (ja förutom diverse extrajobb då förstås) så jag vet inte ens om jag fungerar i en arbetsgrupp. Tänk om jag börjar slita i kollegornas byxlinningar för att försöka kika ner i underkläderna om det är de som är skyldiga till eventuell bajs- eller fislukt i rummet. Det kanske bara är fel på avloppet eller ventilationen. Eller om jag tror att måndagsmötet är en föreläsning som jag antingen kan skippa eller ignorera genom att sitta längst bak i rummet och läsa en metro och sms:a samtidigt? För så gör man väl inte på riktiga arbetsplatser?

Ikväll har jag i alla fall skrivit CV. För det tyckte jag var lämplig lördagsunderhållning, så kul är jag. Andra går på krogen, jag skriver CV. Klackarna i taket, tjohej.

Då lärde jag mig också att jag är en outhärdligt torr och tråkig jävel. För hur mycket jag än slipade på de sista fem personliga raderna blev jag aldrig bättre än aptrist. Så med den lärdomen om mig själv går jag och lägger mig. Godnatt.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Har svårt att föreställa mig att dina personliga rader är aptrista med tanke på din blogg ;-) Lycka till!

Tjillevipp morsan sa...

Ahhh- CV vem faaaaen kom på det?? det är hur svårt som helst att se sitt arbetsliv nedprintat på papper, man känner sig..ja precis som du skriver-aptrist. Med det vill jag säga att du är i gott apsällskap! Hoppas drömmarna trots allt blev söta!
ps. vad har tant pluggat?

Sara sa...

Samma lika här. Måste också hitta jobb till hösten. Eller gömma mig i ytterligare ett par år av studier... BLÄK!

Heleena ♥♥♥ sa...

Oj, känner visst igen mig. Har hoppat hit å dit mellan jobb, har haft en del bra jobberbjudanden men tackat nej för jag vill inte bli FAST, jag vet, inte så smart gjort, men man lever bara en gång och hur roligt är det egentligen att fastna på ett jobb som man absolut INTE vill ha?

Än sålänge känner jag mig lugn, mammadagarna tar slut i okt sedan är det akassan som gäller...jag tror det löser sig.

Lycka till och du, det finns väl annat roligare att göra en lördag kväll än att skriva cv ;)

Tack för titten!
Kram Heleena

Renée sa...

Tack och lov att man är sjukpensionär så man slipper detta ;-)

Maria sa...

Fru Venus: tack söta du! Men jag tror att jag kanske måste tona ner min eh, hur ska jag kalla den, lite cyniska och bittra sida för att ha en chans att ens bli kallad på några intervjuer ;-)

Tjillevipp morsan: Jag har läst till gymnasielärare. Men där finns det inga jobb, så jag kommer till en början mest att söka förskollärarjobb.

Skrytmorsan: Jo jag har sett det, du fick alltså inget napp på bloggen? ;-) Men pluggandet är över för mig, fem år får räcka. Nu måste jag börja jobba.

Heleena: Klart man inte vill bli fast på ett jobb man INTE gillar. Men jag tänkte nog söka såna som jag tror att jag gillar ;-)

Renée: Haha, men jag har en känsla av att det inte heller är så himla kul alla gånger ;-)

carro5344 sa...

Lös det på ett enkelt sätt och skriv bara adressen hit till din blogg. Det kommer garanterat att leda till jobb erbjudanden.