måndag 12 april 2010

Lite märkligt

Varje månad när vi ska betala våra räkningar sitter vi där och skriver och räknar och knappar och räknar lite till. Sen suckar vi alltid, mer eller mindre djupt, och konstaterar att vi inte kommer ha råd med nånting. Den här månaden heller. (Eller ja, allting är ju relativt. Men ibland vill man ha en sistaminutenresa till Seychellerna och bo på ett femstjärnigt hotell och det är inte alltid det går).

Men så varje månad när alla räkningar har betalats och allting är klart, finns det nästan alltid ett par tusen kronor mer än vad vi räknat med kvar på kontot.

Och eftersom vi fortfarande har el, bredband, telefon och inte blivit vräkta antar jag att räkningarna faktiskt går iväg som de ska.

Så nu tänkte jag så här: för en mindre summa kommer jag hem till er varje månad och skriver era räkningar också. För jag vill ju naturligtvis att ni också ska få mer pengar över än vad ni tänkt varje månad. Fint, då säger vi så. Och så struntar jag i hela det här jobbsökeriet.

8 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Om du lovar att inte visa din sämsta sida allt för ofta så kan du få anställning hos oss. Du kanske bara behöver svinga lite med ditt trollspö över våra bankkonton?! Du kanske inte ens behöver komma hit. Vad säger du om att få jobba hemifrån?

Fru Venus sa...

Kom bara! Jag skickar över färjbiljetter!!

smultronpaj sa...

fantastisk idé. Välkommen!

Knaada sa...

Vi har länge letat efter en sån som du, vi har en 75% tjänst med 150% lön om du gör ett bra jobb. Du jobbar hemifrån och när du vill, vi flyttar bara våran postlåda hem till dig.
Deal?

Trollets mamma sa...

Välkommen! Jag har kroniskt flera tusen mindre varje månad än vad jag tycker jag borde ha, så du kan göra en stor insats!

Anonym sa...

Men berätta för en nyfiken - hur mycket fattigare blir man i månaden på att ha en bil?

Heleena ♥♥♥ sa...

Du är så välkommen :) Vad skönt att det går runt, ekonomin är ju verkligen något som man kan deppa ner sig i totalt...för mig går det aldrig runt, visserligen blir räkningarna betalda men sen är det i stort sett slut...men jag kämpar på....

Ha en bra dag!

Kram Heleena
Ps, det var ju så trevligt här så jag blev din följare, det har du säker redan sett och hoppas det är ok ;)

Maria sa...

Vad fint! Då bestämmer vi det tycker jag. Så slutar jag skicka runt en massa jobbansökningar, det är så bökigt. Jag tar hand om er privatekonomi istället!

Sofie: Bilen är dyyyyyyyr. Men värd det. Bilen i sig kostar 2200 i månaden tror jag. Sen bensin och boendeparkering (300 kr/mån).