fredag 30 april 2010

Inte alls desperat

Jag förstår inte. Jag tyckte ju att intervjun gick så himla bra i måndags. Jag trodde att hon gillade mig lika mycket som jag gjorde. Vad gjorde jag för fel? Var jag inte tillräckligt snygg? Var jag för gammal? Var jag för tjock? Hade jag för mörkt hår? För många fräknar? För korta lillfingrar? För breda lilltår?

I slutet av veckan skulle de höra av sig till de som gick vidare till en andra intervju. Jag antar att hon inte kommer ringa när jag står vid brasan och fryser i kväll. Och söndagen är väl inte heller att hoppas på, inga kontorsmänniskor jobbar väl helg. Lata jävlar.

VARFÖR VILL DE INTE HA MIG?

12 kommentarer:

Chrissan sa...

Kanske överkvalificerad? ;)
Men visst känner man sig kass när intervjuerna inte ger resultat. Ask me liksom. Sprungit på intervjuer i 1,5 års tid...ca 15 st...fick inget av de jobben. Det jag har nu har jag fixat själv.:)
Trevlig valborg på dig!

desperat hemmafru sa...

De ringer! Nästa vecka! :-)

nillas liv på pinnen sa...

HELT obegripligt!

Annelie sa...

Men! Hur många kan de haft på intervju då så de inte pallar ringa de som inte fått jobbet? Så måste man gå där o undra när de hade tänkt ringa. Nej fy!

Anonym sa...

Men gumman! Det där var inte "ditt" jobb. Ditt jobb är mycket bättre betalt, har mycket kortare arbetsdagar och ligger mycket närmare hemmet! Det kommer! Vem vet, på måndag ligger det säkert en vädjan i guldskrift i brevlådan till världens bästa jobb. Och hon som intervjuade dig fick säkert mindervärdeskomplex för att du var så himla bra (och som alla vet kan ju kvinnor lätt bli lite bitchiga då, jantelagen liksom).
Pepp pepp! Det kommer! Trevlig helg på er! / Sissel

Trollets mamma sa...

Sissel har alldeles rätt! Inga mer kommentarer.

Anonym sa...

Du glömde amningsluggen, kan ju ha varit den ;). Känn inte att det är kört än, dom kan lika gärna ringa nästa vecka. Håller tummarna!!/Elin

Fraggelmorsan sa...

Du hade väl med den obligatoriska chokladkartongen till henne, hoppas jag? Det underlättar verkligen vid jobbintervjuer! Det finns inget bättre sätt att ge ett bra första intryck! Dvs om man inte i ren panik moffar hela munnen full med choklad innan man går in till intervjuaren och presenterar sig med bajsbrunt glegg över hela tänderna.
med det gjorde du väl inte?

Maria sa...

Chrissan: Ja på ett sätt kanske man kan säga att jag är överkvalificerad. Men ändå inte. Oavsett så borde jag ha fått jobbet! ;-)

desperat hemmafru: Lovar du?

nillas liv på pinnen: Jag vet! Man upphör aldrig att förvånas.

Annelie: de kunde väl åtminstone skicka ett mejl. I alla fall.

Sissel: Ja det låter ju onekligen mycket bättre. Jag kanske ska vara glad över att de aldrig hörde av sig?

Trollets mamma: Sissel är en mycket klok kvinna!

Elin: Fan! Det glömde jag bort. Ja, jag får väl helt enkelt vänta med att söka fler jobb tills den har vuxit ut igen. Jävla skit.

Fraggelmorsan: Nej, inget bajsbrunt klegg över tänderna. Däremot lite vitt puder runt näsan, tror du det kan ha påverkat?

Fraggelmorsan sa...

inte alls! det tyder bara på en upptäckarlust och att du verkligen gör ALLT för att hålla energin och tempot uppe! Förresten kan det ju vara så att intervjuaren blivit sjuk och att de inte kan börja ringa förrän måndag?
Keep oss uppdaterade plis!

Maria sa...

Jag lovar, ni får höra nåt så fort jag får höra något. Promise.

Sara sa...

Jag var på intervju i tisdags, torsdags ringde de och sa att jag inte fick det. Tack för snabba ryck, inte så jävla tack för att jag måste vara kvar på mitt nuvarande skitjobb. Förövrigt, varför måste alla gå på erfarenhet, jag e typ bäst i världen, skitsamma om någon har 4 års erfarenhet... *mutter*