tisdag 6 april 2010

Allergi är för töntar

Jag har fått en asjobbig jävla förkylning. Björn påstår att det är pollenallergi, men jag är faktiskt inte så klen. Det är en helt vanlig förkylning. I don´t do allergies.

Det är helt och hållet en slump att det är andra året i rad som jag drabbats av en förkylning ungefär samtidigt som Björn får sina allergisymptom. Helt och hållet en slump att det kliar i mitt öga, att jag är snorig, har ont i kroppen och feberkänsla och nyser upp till 14 gånger på fem minuter när alla pollen börjar flyga omkring därute.

Jag menar vad vet Björn, han har ju ingen medicinsk utbildning liksom.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Du har alldeles rätt ;-) Karlar ska alltid överdriva allt!

Knasterfaster sa...

Det är nog bara sympatisymtom du har. Björn borde vara tacksam för det och gå och köpa mera glass till dig. Kram!

Finnpajsaren sa...

Jag skulle just fråga det. Varifrån beställde han sin läkarlicens? Nä just det.
;-)

MonasUniversum sa...

Du låter misstänkt lik min man. För fjärde året i rad så hävdar han att det bara är förklylningar han får vid den här tiden.

Era studieskulder är inte så höga va?

Tryck i dig lite av Björns allergimedicin så ska du få se på fan.

Tänkte bara sa...

Nej, precis. Jag nyser och snorar och jag har aldrig varit allergisk i hela mitt liv, så varför börja nu? Helt onödigt. Det är säkert bara en förkylning. En utomhusvariant =(

Sockiss sa...

akta dig så du inte utvecklar rödvinsallergi på kuppen. Gjorde jag när jag vägrade tro på att det var jag som blivit känslig mot histamin. Idag vågar jag inte dricka en droppe rött till... tacka gud/eller vem fan som helst för att det finns vitt vin att tillgå!

Maria sa...

Fru Venus: Han vill bara inte vara ensam med sin töntiga allergi!

Knasterfaster: Ja! Fast just nu har vi sockerfri månad, så han får vänta lite med glassen. Men sen!

Finnpajsaren: Eller hur! Alla utan läkarlicens borde enbart hålla tyst.

Mona: Haha, du mina studieskulder är så jävla höga att jag inte vågar logga på CSN längre. Men uppenbarligen har jag inte skaffat mig dem genom att gå läkarlinjen.

Malin: Envisa jävla förkylningar!

Tänkte bara: exakt så resonerar jag också - varför börja nu? Har jag klarat mig i trettio år utan allergi ska jag nog klara mig resten av livet utan också.

E: rödvinsallergi? Nej fy fan, det måste vara snäppet under sockerallergi. Men som tur är skulle det aldrig drabba mig. Jag är ju inte allergisk.