torsdag 1 april 2010

Om after worken som Björn inte ska gå på

Vi höll på att plocka undan efter middagen när Björns iPhone hostade till för att berätta att nån skrivit till honom på Facebook. Jag frågade vem det var och han svarade att det var en tjej från hans gamla jobb. Jag skulle precis skämta och fråga om hon skrivit något i stil med "älskling, jag saknar dig. Kan du inte låtsas ha nåt after work snart så att vi kan ses?" när han tittade upp från telefonen och sa att hon ville att han skulle komma på deras after work nästa vecka.

Sen blev det jättekonstig stämning när jag vrålade "aldrig i livet, din otrogna jävel" och stormade ut ur köket. Undrar varför.

7 kommentarer:

Anonym sa...

april, april... eller

Knasterfaster sa...

Vad skrek du då?

Knasterfaster sa...

Du läser en bok av min favoritförfattare!!!

Björn sa...

Knasterfaster, han är min favoritförfattare också! Det är jag som har fått in Maria på rätt spår! :-)

Sockiss sa...

hähä... kvinnor är fan från venus och män från mars. de ser inte lika tilltalande ut som vi, men å andra sidan har du större chans att överleva på mars (med män) än vad du har på venus (toxic air).. hähä. jag älskar den metaforen.

Maria sa...

Tant björn: Nej, faktiskt inte. Jag är för trögtänkt för att både leverera aprilskämt och fatta andras. Ett handikapp.

Knasterfaster: Ja alltså i huvudet skrek jag ju det jag skrev här. Vad jag sa minns jag faktiskt inte riktigt. Och visst är Murakami bra!

E: Nää, vi är nog allt från samma planet. Däremot undrar jag var min fantasi kommer ifrån.

Anonym sa...

Ni som verkar läsa mycket. Jag vill tipsa om en bra blogg;

http://bokcirkelforalla.wordpress.com/

// Petra