torsdag 8 april 2010

Tut tut

Jag har precis beställt Bonniers trafikskola från Discshop. Så långt allt väl. Det som bekymrar mig lite är bara att jag fick beställningsbekräftelsen från Discshop Kids.

Är det bra eller dåligt? Har jag fått trafikskolan för dummies nu? Kommer jag bara ha lärt mig att köra Bobby Car efter att ha gjort alla övningar? Inte för att jag har något emot Bobby Cars alltså, men de går ju inte så snabbt. Och det blir svårt att åka till Ikea och handla något större än en ny kökshandduk till exempel. För att inte tala om att åka nånstans med barnen. Hur och var fäster man bilbarnsstolarna liksom?

Det ska bli spännande att se vad som dimper ner i brevlådan nästa vecka. Om jag har tur kanske det finns övningar för att lära sig att köra radiobil åtminstone.

7 kommentarer:

MiaA sa...

Jahaaaa... Var det Bonnier som gav ut Anita och Televinken och deras trafikskola som kom på små singelvinylskivor?? *asg* Tänk att de lagt över den på CD-ROM nu - teknikens under...

Du kommer iallafall bli skitbra på "Herr Gårman, Herr Gårman. På vita strecken får man. Här men inte där TUT TUT" även om du inte lär dig köra bil... :D :D

Sockiss sa...

du kan få mitt körkort. jag är less på att köra så länge fler än jag är på vägarna. Stockholmstrafiken suger brutalba**e.. Så länge andra får ha körkort så tänker jag vara sur. Sådetså. Och Ja! Det var bara 7år sen man var tonåring sist, men jag tänker inte släppa på att vara obstinat och pubertal för det! Basattuvet. Pössegöll! ;)

Ann sa...

Körkort för Legobilar kanske =)

Anonym sa...

Oavsett vilket så önskar jag lycka till med körandet. Tog mitt för nästan 2 år sedan (måste fortfarande köra lagligt ett tag till alltså) och jag fullkomligt älskar mitt kort och älskar att köra bil. Men jag håller med om att köra bil i 08-land är förfärligt, folk är inte kloka någonstans.
/Greta

Kia sa...

Det är helt enkelt så att det är därifrån man får körkortet numer.

Vilket man blir helt övertygad om när man kör bland nollåttor.

Tut tut!

Maria sa...

MiaA: Hoppas sångtexten finns med på skivan, för jag tror inte att jag kan den annars. Men det gör den säkert.

e: Menar du det? Fan vad snällt! Men tänk om du ångrar dig då?

Ann: Legobilar, det tänkte jag inte på. Men det ingår säkert.

Greta: Tack! Jag tror att jag också kommer att älska det, har min första lektion nu på tisdag och jag är så sjukt peppad inför den!

Kia: men värst vad ni är negativa då. Vänta bara tills jag har mitt körkort. Då kommer ryktet sprida sig om hur nollåttorna kör som gudar!

Sockiss sa...

om du är ute på vägarna, kommer jag inte våga ändå. så risken för att ångra sig är ganska liten... ;)