torsdag 30 juni 2016

29 juni

Innan vi fick barn trodde jag att föräldraskapet skulle handla mycket om snor och kiss och bajs (i alla fall under småbarnsåren. Förhoppningsvis inte så mycket så mycket sen).

Jag hade emellertid inte räknat med att den dagen skulle komma då jag skulle studera mitt barns anus med hjälp av ficklampa på väldigt nära håll i jakten på små vita maskar.

Men jag vet inte, det kanske bara var jag som inte riktigt hade realistiska förväntningar på vad det innebär att vara förälder?

Hursomhelst hittades inga maskar. Bara kalsongludd. Än så länge.

1 kommentar:

Jenny sa...

Åh, det är ju ännu roligare när man tejpar samma lilla stjärthål till natten för att se om man fångat de äckliga krypen direkt på morgonen 😂
Jenny "med tre vid det här laget stora ungar men med andra roliga problem"