fredag 26 februari 2016

Hata pollen

Haha! Så himla gulligt att jag i flera år ba "nä, men jag är nog inte pollenallergisk. Jag har ju inga andra symptom än huvudvärk. Och det är nog bara en slump att jag har migränliknande huvudvärk every fucking day i typ två månaders tid just när det är pollensäsong".

Fast på ett sätt kan jag ju inte klandras, för man vill ju inte vara En Sån liksom. Allergier är töntigt.

Hursomhelst, hassel har börjat blomma! Kul va? Om man gillar huvudvärk alltså. Nobelpriset i medicin till den som kommer på medicin som fungerar.

4 kommentarer:

Linn sa...

Hello from the allergi-side då. Prova Mommox eller Nasonex är mitt tips. Kortisonnässpray är förvånansvärt bra på att hantera allergirelaterad huvudvärk. Finns receptfritt på apoteket dessutom.

Louise sa...

Jag har inte lika allvarliga problem, jag får bara extrema attacker där jag blir supersnorig. Men lagom kul att det börjar redan i februari och håller i sig till november... Argh.

Mammahäxan sa...

Allergier är töntigt. Och något som andra gnäller över. Sedan blev jag en av de andra efter att ha ingått i en läkarstudie om allergier som frisk kontrollperson och läkaren upptäckte att jag inte var någon bra kontrollperson eftersom jag var allergisk mot pollen och lite annat. Läkaren blev sur på mig för att ha krånglat till hens studie. Jag blev sur över allergin. Men fick förklaring till de halvårsvisa snuvorna och röda ögonen..

Maria sa...

Mammahäxan: hahahahaha! så himla roligt!