måndag 21 juli 2014

Svårigheter att uttrycka sig

Jag tror att vi måste gå till en logoped eller liknande med de stora barnen sen när vi har kommit hem till stan, för de tycks ha väldigt svårt att uttrycka sig i vissa situationer.

Som idag när vi åkte och badade till exempel så kunde jag bara höra saker som "varför är inte flytmadrassen med mamma du SA att den var med du ljög och jag vill inte åka till det här badet jag vill aldrig åka till det här badet det är sämst och ni är sämst som TVINGAR oss till det och jag ooooorkar inte hjälpa till att bära alla tusen miljoner saker från bilen som vi behöver och jag hatar att bada och tänker inte bada utan flytmadrassen!".

Jag tar för givet att de egentligen bara ville uttrycka sin tacksamhet över att vi åkte och badade igen hela familjen för femtioelfte gången den här semestern.

Jaja, sen åt de kakor i alla fall. Då var det inte lika gnälligt.













1 kommentar:

I mitt huvud sa...

Självklart var det bara ett missförstånd, eller att de har lite svårt att uttrycka vad de verkligen menar! man kan inte begära så mycket av små barn.