lördag 21 maj 2011

Vill man vara fin får man lida pin

Givetvis glömde jag hårfönen hemma så alldeles strax måste jag använda den här. Jag är inte helt säker på att det verkligen är en fön, det kan lika gärna vara en gasmask. Eller kanske en porttelefon. Men eftersom jag ser helt galen ut om jag inte blåser håret efter att jag tvättat det måste jag testa.




Jag är dock inte helt säker på om jag ska vara mest orolig för att den ska börja brinna, eller att den ska spotta ut fyra ton damm över mig.

Det är sannerligen en mycket spännande semester det här.

5 kommentarer:

emve sa...

Åh - nostalgi! Vi hade en exakt likadan i huset jag växte upp i (byggt 1981).

Maria sa...

Men vad var det då! Berätta, berätta! Fön, gasmask eller porttelefon?

Cicci sa...

Sådana fönar har vi i omklädningsrummet på simhallen.

LisaUEEEC sa...

Underbart! Den där har minst 20-25 år på nacken! Mamma hade en exakt lika dan. Och jo, man torkar håret med den. Med tanke på storleken på apparaten kan man tro att den är på 3-4000 W och att barret skulle vara torrt på typ 2min. Så är dock inte fallet tyvärr... Det går lika långsamt som vanligt. Men det fanns ett munstycke med typ en kam på, och ett annat med borst. För omväxlings skull liksom. Har ingen aning om vad det skulle göra för skillnad dock?

emve sa...

Maria: Fön. Tror jag. Annars är jag lurad. Av någon anledning får jag "la cucaracha" på hjärnan när jag ser den. Stod det nått liknande på? Vill nästan minnas det...