måndag 30 maj 2011

Recension av kvällens vardagsrumsspelning:

Eric Sadel var som vanligt oklanderligt klädd i sin kinajacka uppknäppt över t-shirt och med bygghandske på ena handen. Kvällens spelning var också alldeles lagom lång, bara Manboy och den ryska versionen av Popular spelades. Sadel har med sin ryckiga och hoppiga dansstil lätt att få igång publiken och han får alltid stående ovationer efter sina framträdanden, och så även ikväll.

Jag ställer mig dock lite tvekande till den till synes lätt utvecklingsstörde bakgrundssångaren som efter Sadels framträdande stannade kvar själv på scenen, slickade lite på mikrofonen samtidigt som han stirrade tomt på publiken innan han själv gick av scenen.

Var det verkligen en del av koreografin?

13 kommentarer:

emve sa...

Jag ser det framför mig! Tack för kvällens största skratt.

Zebran sa...

Så Eric är hemma hos dig också och uppträder? Hos oss var han i lördags och han var otroligt missnöjd över att bara ha två syskon aka bakgrundsdansare. Man måste ju ha fyra menade han bestämt och beordrade modern och fadern i familjen att skaffa fram två syskon till. Helst innan kommande helg.

Jenny sa...

Jag dööööör av skratt, tårarna rinner för kinderna för du skriver så fantastiskt roligt och du gör mig så glad flera gånger i veckan :-)
Tack!!!

Näthatare sa...

Alltså. Det här kan ju inte vara sant. Hur kan du återge denna händelse så exakt? Det måste vara påhittat.

Anonym sa...

Det var inte förrän jag hade läst kommentarerna som jag fattade vad det handlade om, men så har jag ju heller inga barn.... Annacarin

Singelmamman sa...

Hahaha! Måste bara älska din schlagerversion. Hade säkert gått lika bra i evropa som den andra Erik.

PGW sa...

Er bakgrundsdansare är i själva verket en verklig konstnär som försökte göra innerlig och svårförståelig konst av det annars så kommersiella sammanhanget.

LillaUlle sa...

Hahahaha!!!
Tror din hemma-version av Saade skulle göra storsuccé i Eurovision och vinna hela skiten

Anonym sa...

Tror att om vi bara klassar det som konst kan han komma undan med det? Eller så e det bara ångorna av vinet som har tagit ut sin rätt?? :P
Kram
JessKba

Nadja sa...

Härligt att få starta dagen med ett skratt. Så sjukt roligt, tom sömnränderna på kinden släppte.

Anonym sa...

Ha ha ha, underbart.

Emelie sa...

Maria, nu vill vi se den där filmen! Björn kanske kräver egen vårdnad efteråt men vafan, du förtjänar lite ledighet;-)

Camabo sa...

Nu har jag läst det här inlägget säkert fem gånger och skrattar fortfarande helt hysteriskt varje gång. Du ä go, du!