söndag 1 maj 2011

Fundering

Jag bara undrar en sak: alla som är ute och går i vanlig snabb promenadtakt (alltså inte supersnabb powerwalktakt där man svänger med armarna och blir jättejättesvettig) och har träningskläder på sig - varför har de det?

Tror de att de bränner mer kalorier i löpartights än jeans? Eller är det bara för att det är skönare? Har de träningskläder på sig hemma då också när de dammsuger, diskar eller hänger tvätt?

Jag bara undrar alltså.

Inga värderingar i det eller så.

14 kommentarer:

Anna i Mossahus =) sa...

hehe, jag fattar precis vad du menar - de är lite för ledigt klädda=P Det ska gärna vara slitna träningskläder också och gärna med en massa häng;)

Chrissan sa...

Vi elitidrottare går alltid i träningskläder vettdu;)

sabulous sa...

Jag tycker knappt om att ha traningsklader nar jag ar ute och springer, tycker jag ser jattepinsam ut som att jag tror att jag ar nan sorts OS-atlet eller nat...

Fru Gårman sa...

Vet ej. Jag äger inga träningskläder.

Singelmamman sa...

Jag tycker det är jätteskönt! Men vågar inte tänka på hur naken jag ser ut i såna däringa tajta byxor jag har. Tur att jag inte ser det själv. Och ja, om jag inte orkar ta av dem när jag kommer hem har jag dem på hela kvällen. Som idag, när jag städar och far ner till tvättstugan som ett skållat troll.

Singelmamman sa...

Hm, jag inser att det hade räckt med ett enkelt, ja.

Cin sa...

Njae... snarare är väl tanken att det inte ska vara "vanlig promenadtakt" men eftersvallen blir för stora och hårda om takten skulle ökas.
Men träning är det ju, och enda möjligheten till att använda dessa plagg.
Mer mentalt än funktionsmässigt ;-) För mig iaf....

Liv sa...

haha, jag har i princip alltid träningskläder på mig. Det underlättar om jag skulle få för mig att ta en löprunda eller så. Ibland vet jag inte innan om jag ska promenera, powerwalka eller springa. Lika bra att vara förberedd, liksom..

Lina sa...

Så fort jag kommer innanför dörren hemma så drar jag av mig Jeans och på med mysbrallor, eller ja... om man vill kalla det för träningskläder. Ska jag promenera blir det också med mjukisbrallorna, det känns bra mycket mer bekvämt än att promenera med jeans.

Sen gillar jag att det syns lång väg att jag är alldeles för tjock och stressad för att bry mig om fina kläder, eller något. :-)

Isa sa...

Folk kanske har högre ambitioner? :D Jag har alltid träningskläder på mig när jag promenerar men tvivlar på att min orsak gäller för fler! :D Jag använder bara klänning eller kjol (enda byxorna jag äger är träningsbyxor) och höga klackar. Ska jag promenera vill jag ju ha skor som man kan gå en bit i så då måste jag ju byta, och det är ju inte så snyggt att ha klänning och gympaskor samtidigt så då måste jag ju byta kläder också ;)

Anonym sa...

Åh jag som tänkte såga jättemycket, men nu gick luften ur mig lite när jag läste försvarstalen här. Men iaf, jag har alltid undrat samma sak när jag liksom går om folk i träningsbyxor (och då menar jag inte mjukisbyxor utan såna tighta sportiga fitnessbyxor) när jag är på väg till skolan (dvs de tränar uppenbarligen, jag tränar inte, de har träningskläder, jag har typ kjol). Jag har aldrig förstått poängen helt enkelt. Men men, jag antar då att träning är träning, oavsett hastighet :) Jag hoppas iaf att det är träning, för alltså.. det känns väl bara som att det är i träningssammanhang det kan vara snyggt ;)Sabulous har en poäng.. /E

Pöufie sa...

Men en poäng är ju att man inte har en aning hur långt en person har gått, eller kommer att gå :) det kan vara en halvtimme eller två timmar, så det kan väl kallas träning?

Jag löptränar själv och skulle aldrig ta på mig något annat än mina löparkläder/träningskläder när jag utför en aktivitet som kan bli svettig :)

Det är helt enkelt skönare :D

Jenny E sa...

De kanske är som mig och blir varma och svettiga för minsta lilla...

Anonym sa...

De kanske precis som jag inte äger några byxor (använder uteslutande kjol och klänning, förutom ett par mysbyxor som jag aldrig skulle visa mig ute i). Dessutom brukar jag promenera 500-1000 meter innan jag börjar springa som uppvärmning, vem vet - det kanske är mig du har sett!