måndag 30 maj 2011

Och så finns det de som tycker att det är JOBBIGT att vabba!

Det här med att man låter barnen hållas när de är inne i klädkammaren och leker lite med bland annat flaskor som står där inne (ja, vi har vårt barskåp i klädkammaren. Det är fullt normalt) för att det håller dem så lugna och tysta, det kan eventuellt visa sig vara en ganska dålig idé.

I alla fall om en av dem lyckas ha sönder en vinflaska så att hela klädkammaren fylls med vitt vin och barnet självt blir marinerat. Det kan dessutom tyckas vara en extra dålig idé om det vinmarinerade barnet - samtidigt som man frenetiskt torkar vitt vin från hela golvet, alla väskor och allt annat i den förbannade jävla klädkammaren som är dränkt i det - gräver i sin blöja med båda händerna och hittar bajs där i.

Det kan man tycka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, det hade kunnat vara rödtjut.

Mångmamma sa...

Note to self; Ha inte vinet i klädkammaren med andra ord! :)
Eller barnen för den delen!

Barnarlivet sa...

Oj vad jag längtar efter att bli mamma när jag läser dina inlägg;)

Men jag håller med ovanstående: Vilken tur att det inte var rödvin - det blir ju såna fläckar...

Anonym sa...

Det fick mig genast att tänka på en händelse som utspelade sig i vår garderob.

Jag lät min 2½ åring hållas när hon var inne i en garderob och lekte. Så hörde jag därinnifrån: "Det här var starka saker!" Så kom hon ut därifrån röd i ansiktet och bar och stetade på en hantel!*he, he*

Lisa sa...

detta är eventuellt det roligaste jag läst på länge! Och jag är så oändligt tacksam att det inte var min klädkammare.

Fraggelmorsan sa...

Inga bilder??