onsdag 20 april 2011

You had me att färgflagnad trästol

Ibland känns det som att jag inte gör annat än att leta sommarhus på Hemnet. Det är bokstavligt talat det första jag gör på morgonen och det sista jag gör innan jag somnar.

Och det är ju inte så att det saknas objekt, tvärtom. Det kommer ut hur många stugor som helst varje dag men det är nästan alltid något som gör att det inte känns bra. En del är för dyra, andra är för små och vissa är helt enkelt för lika rivningsobjekt. Det skulle känna så jobbigt liksom om man inte vet om man ska riva huset eller sätta upp nya gardiner när man kommer dit första gången.

Sen finns det hus som man inte riktigt kan avgöra genom att titta på bilderna om det är ett bra hus eller inte, man vet inte om det är mäklaren som bara tagit taskiga bilder eller om huset verkligen är fint på riktigt.
Vid såna tillfällen är det skönt när mäklaren anstränger sig lite extra och lägger ut såna här bilder:

Jag menar, då vet man ju säkert. Att själva huset är precis det vi vill ha.

7 kommentarer:

Wayne sa...

Slå till! Ser ut att passa dig utmärkt, skabbig och sliten och så.

Anonym sa...

Slå till vettja. Mäklaren verkar ju korkad nog för att inte hissa priset. Pengarna ni sparar kan ni använda till att anlita hantverkare. Annacarin

Maria Tømmervold sa...

Måste bara få säga att det är så roligt att följa din blogg! Den är så härligt sarkastisk och ja.. rolig över vardagsting! Tack för att du delar med dig! :)

Sara J sa...

Det är märkligt med foton.
När vi snubblade över vår tidigare sommarstuga så var fotona bedrövliga och huset såg sååå trist ut. Vet inte ens varför vi brydde oss om att åka förbi men vi var i trakten.
Och föll som furor.
Vi var enda spekulanterna...kanske pga mäklarens usla bilder???

När vi sen letade hus lärde man sig snabbt att det ofta är åt andra hållet också - att bilderna ser himmelska ut och verkligheten var något helt annat.

Lycka till med letandet.

Singelmamman sa...

Och jag tycker att stolen är underbar! Men om huset har samma stil, njäe då skulle jag nog titta på något annat.

Unknown sa...

Garvar
Det är det där som kallas renoveringsobjekt.
Jag har en tomt här hos mig på Landet som är till salu.
Huset ser ut som stolen så man måste inte fundera liksom.
Riv skiten
och sätt upp nytt
Enkelt
Intresserad ??

Maria sa...

Inkan8: Tja, varför inte? Beror ju förstås på hur långt bort det ligger och vad den kostar? :-)