tisdag 19 april 2011

Frigjordhetens sjuttiotal slog tydligen igenom även på barnprogrammen

När jag var liten älskade jag "Fem myror är fler än fyra elefanter". Jag gillade hur snygga bokstäverna alltid blev under bilderna på barnen som bokstaverade sina namn, jag tyckte att Eva var jättesöt och alla sånger var toppenbra.

Och vet ni? Det är banne mig lika bra än idag! Visserligen fokuserar jag kanske på andra saker nu, som den fantastiska pedagogiken och uppfinningsrikedomen hos manusförfattarna, men ändå. Jag älskar det fortfarande. Och jag oerhört glad över att mina barn tycks känna samma sak. För bättre barnprogram är svårt att hitta tycker jag.

Men det finns bara en sak som förbryllar mig lite, efter att Julius idag tittat på avsnittet om bokstaven Q konstaterade han glatt att "Eva verkligen gillar quk". Hur kan jag ha missat hela den vinklingen? Det skulle ju onekligen kunna förklara varför hon ser så glad ut över Magnus och Brasses ständiga uppvaktning. Men kunde de inte ha hållit det för sig själva? Det är ju ändå ett barnprogram menar jag.

5 kommentarer:

Emelie sa...

Hahahahahahahaha

Lotta sa...

Barn ar forjavla harliga ibland! Hahahahahahaha!! Som min dotter (nastan 2,5 ar) ser morfar naken i duschen och sager "eeeeeewww bajs!" och pekar pa nat helt annat, (hans 'hrm, hrm') Man kan ju inte annat an att garva at dem! :)

Ia sa...

självklart!

Unknown sa...

asgarv
Måste ha gått mig fullständig förbi det där när jag såg på det. *ler*

Viktoria sa...

Sååå kul!

Min sexåring frågade mig hur Kuk stavades. Hmf. - Ja, sa han, stavas det med Q eller K? Vad svarar man? - K såklart. Så bokstaverade han sedan så fint. Det känns bra att se att han fokuserar på de viktigaste orden, nu när han ska lära sig läsa och skriva.

/Viktoria