tisdag 12 april 2011

Våffeljärnets fulla potential

En kompis till mig köpte ett nytt våffeljärn för ett tag sedan och av någon anledning läste hon bruksanvisningen som var med. Och herregud säger jag bara! Det var inte bara våfflor som kunde tillagas på det där järnet, det var även färsbiffar och baconinlindad lax och ungefär tusen andra maträtter. Plus efterätter.

Och jag kände mig så himla dum när hon berättade det. Här har jag gått runt i hela mitt liv och trott att man behöver en spis för att kunna laga mat!

Så i morgon tänkte jag prova laga middag i vårt våffeljärn. Jag vill ju att det ska användas fullt ut liksom och inte bara stå i ett skåp och damma i onödan.

Det blir förresten morotssoppa i morgon.

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kan bli ett helt nytt koncept och en helt ny kokbokserie. Jag köper ett ex av kokboken om du ger ut den.

Knaada sa...

Fiskbullar är säkert också en succé!

Anna i Mossahus =) sa...

Det funkar säkert -att tillaga soppa i ett våffeljärn;)

Freedomtravel sa...

Jag tror att morotssoppa passar jättebra att göra i våffeljärn! En kompis kompis brukar göra fiskpinnarna i brödrosten... och så står han beredd med remouladsåsen när de poppar upp.

Senada sa...

hahaahhahah

Nina sa...

men va fasen, hade jag vetat det i höstas när jag renoverade köket hade jag ju helt skippat häll... man får ju mycket mer bänkyta med bara ett våffeljärn... går det att koka ägg också tror du?

Lisa sa...

Lättflytande mat görs med fördel i kaffebryggaren.

Karin s sa...

Nån brittisk brud har skrivit en hel kokbok om hur man lagar mat mha en kaffebryggare. Långkok är tydligen att steka fiskpinnar på själva plattan.