onsdag 6 april 2011

Alternativ behandling

En vän till mig kan av olika anledningar väldigt mycket om allergier. En av de anledningarna skulle kunna vara att hon själv är allergisk mot nästan allt.
Inom vår familj är hon i alla fall en oerhört ansedd källa till all sorts fakta gällande allergier.

Hursomhelst, hon har sagt att jag kan lindra min huvudvärk genom att dricka Resorb. Och då gör jag ju naturligtvis det, hade hon sagt att jag skulle samla ett dygns snor och sen dricka det hade jag gjort det.

Jag är naturligtvis oerhört glad över att det var just Resorb hon rekommenderade och inte snor.

Så nu gör jag som Sveriges alla halvalkisar, börjar dagen så här:



Skål och god morgon!

2 kommentarer:

Hedivg sa...

I vår familj är vi också allergiska mot allt möjligt och en medicin mot pollenallergi som hjälpt alla de senaste åren är Aerius. Dessutom utan några märkbara biverkningar. Kräver recept men det kan det vara värt.

Melkers Mamma sa...

Resorb fungerar tydligen utmärkt mot bakfylla också! Inte för att vi mammor någonsin har tid att bli fulla...