tisdag 26 april 2011

Det kanske inte syns på bilden, men den där klädmuren är uppskattnings 1,5 meter hög.

Jag hade för mig att det skulle finnas en kasse eller två med urvuxna barnkläder i källaren som jag kanske kunde vara duktig och sälja på Tradera och tjäna ihop en hel hundralapp eller två på. Ni vet, lägga ut ett par plagg på sängen och fota och skriva lite lagom särskrivet att de kommer från "ett hund och rök fritt hem"och sen hoppas på det bästa. Helst huggsexa givetvis, men en vanlig sketen budgivning skulle också duga.

Men sen hällde jag ut alla kläder på vardagsrumsgolvet och insåg att jag nog måste omformulera den där annonsen.

Till något mer i den här stilen:  "14,3 kg blandade barnkläder säljes. Endast avhämtning med rymlig bil. Pris kan diskuteras. Eller vad fan förresten, bara kom och ta bort skiten från mitt vardagsrumsgolv snarast så betalar jag dig."

8 kommentarer:

Erika sa...

Kan du inte göra såna där överraskningspaket som man kunde köpa på marknader och sånt när man var liten? Då innehöll de lite blandade plastiga smycken som var lite coolt när man var typ 7, men du kan ju plocka fem plagg lite på måfå och stoppa i en påse - klart! :)

Postadress Torslanda sa...

Känner då igen det där - påsen stod som ett dåligt samvete vid skrivbordet i en månad .... men en dag så ...nu ligger de ute.

den rabiata orakade flat-feministen Fanny sa...

Om man räknar timlönen försäljning så blir den nog hemskt låg. Jag bara kör alla gamla kläder till myrorna och skiter i hur mycket jag hade kunnat tjäna.

mimiamelie sa...

Myrorna! Palla lägga tid på skiten...

Unknown sa...

Fast det är kul att sälja. *ler*
Ha en underbar onsdag.
Snart är det fredag igen.
Tazz&Kram

Anna sa...

Tja, en hundralapp eller två är iaf en hundralapp eller två mer än vad du hade innan =)

Martina sa...

Och när du är färdig med det där så finns det en hel del här också som du kan få äran att lägga ut (med mitt kontonummer som mottagare såklart) ;-)

sofi sa...

Äh, satsa på Loppis!

Årsta torg nästa lördag kanske? (Jag är där iaf). www.javasavi.se/event

Lycka till :D