lördag 2 april 2011

Om när jag ringer teknisk support

Jag ska försöka köpa en grej från internet och den där satans jävla internetbanken kräver att man måste ha den där dosan för att få betala. Så jag springer runt och letar efter dosan. Och kortet som man ska ha till. Och jag letar och letar och väser "helvete" ungefär varannan minut, tätt följt av "nej jag vet Julius, man får inte säga så. Jag ska aldrig mer göra det" för att sen upprepa det i alla fall två minuter senare.

Till slut hittar jag skitkortet och stoppar in det i skitdosan och trycker "buy", för så står det att man ska göra, men inte fan funkar det för det. Så jag hämtar telefonen och ringer teknisk support, det man in i det sista undviker ("jaha, jag hade inte satt på datorn - inte kooonstigt att jag inte kunde logga in och nu har du bandat det här samtalet och ska spela upp det på nästa kontorsfest, kul för er!"), men ibland har man inget val:

"Jag kan inte genomföra mitt internetköp, det står bara 'inte tillgänglig' när jag trycker på 'buy'."

"Du använder väl inte det där kortet man ska ha till inloggningsdosan?"

"Eh, nej?"

"Nej, för det är ju ditt vanliga bankkort du ska använda nu"

"Just det, det som jag haft framför mig hela tiden och inte behövt vända upp och ner på hela lägenheten för att hitta?"

"Precis det ja. Och nu har jag bandat det här samtalet och kommer att spela upp det om en månad när vi har nästa stora kontorsfest inför sommaren. Ha en fortsatt trevlig helg!"

18 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Men det är ju bra att du roar någon! En hel frimafest till och med. Det är väl inte så illa! ;)

Emelie sa...

Men Gud så bra, då vet jag hur jag ska göra nästa gång! Tack Maria!

LillaUlle sa...

Men du ringde iaf och frågade om råd. En annan satt i flera timmar och försökte och blev mer och mer förbannad för att till slut skita i hela köpet. Kom dock på hur de ville att man skulle göra alldeles av mig själv sen... några månader senare efter en himla massa försök och klurande. Men kundsupport... så långt tänkte jag inte.

Anna i Mossahus =) sa...

Jag älskar att jag slipper den dära dosan =)

Anonym sa...

HA HA, jag gjorde exakt samma grej förra helgen! Jag sitter dessutom i Luxemburg, ringde kundsupport och var skitsur. Pinsamt....

Liz i Lux

Anonym sa...

Rolig blogg du har, ibland får jag skratta ihjäl mig :) ha en bra dag
Kram Johanna från bloggen formge

Anonym sa...

Haha! Jag dör lite grann av skrattoverload!

Miss Baglady sa...

Gosse, kvinna byt bort Handelsbanken. Det finns andra alternativ. För visst är detta handelsbanken du beskriver. låter så.

Anonym sa...

Τhank yοu, I have just been looκing foг information apprοximatеly thіs subjеct fоr a whіle and yours іs the best I have found out till now.
Hoωever, whаt аbout the bοttom linе?

Are you ceгtain аbout the suρplу?


Alsο visit my web blοg http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

Anonym sa...

I loѵe what you guys tеnd to be uρ too.

Thiѕ ѕort of clevеr work and
coveгage! Keep uρ the fаntastic wοrks
guys І've incorporated you guys to blogroll.

My web blog; www.Prweb.com
my web page :: sensepil hair removal

Anonym sa...

My bοуfriend and I genuinelу like theѕе e cigs

My web page: http://spec.uz/profile-1130/info

Anonym sa...

My partner anԁ ӏ гeally like these
e cigs

my ωeb blog ... green smoke 20

Anonym sa...

ӏf you wish foг to get a gгеat ԁeal from
thiѕ pіеce οf wгitіng then you haνe to apply theѕe strategieѕ to уour won webpagе.


Сheck out mу homeрage; http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

Anonym sa...

Eхcellent blog гіght hеre!
Αlso youг sitе гatheг a lot uρ very fаѕt!
What ωеb hoѕt are you uѕing?

Can I gеt youг affiliаte link in уouг host?
I desire mу website loaded up as faѕt as
yours lol

My web blog: please click the up coming document

Anonym sa...

Admirіng the tіme anԁ energy you put into уour website аnd in
depth information you pгovide. It's nice to come across a blog every once in a while that isn't thе ѕamе unwаnted гehashed
informatіоn. Wonderful reaԁ!

I've bookmarked your site and I'm inсludіng уour RЅS feeds tо my Google
account.

Here is my web ѕite - V2 Cigs Reviews

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Vidde sa...

Att supporten visste direkt vad du gjorde för fel betyder att hum har haft massor med samtal innan där felet var detsamma. Det kommer inte att spelas upp på kontorsfesten.

Vidde sa...

Att supporten visste direkt vad du gjorde för fel betyder att hum har haft massor med samtal innan där felet var detsamma. Det kommer inte att spelas upp på kontorsfesten.