torsdag 14 april 2011

Viktigt med gränser

Det här godissuget - det är inte utav denna världen! Jag tror att jag eventuellt kan räknas som en missbrukare. Skillnaden är bara att mitt knark kan köpas på Ica och att jag kan bjuda åtminstone ena barnet på lite av det varje lördag utan att socialen kommer och tar honom ifrån mig. Det är väl bara hippies som anser att endast hemsydda kläder och barkbröd är det enda rätta, som kanske har något att invända där.

Men än så länge har jag i alla fall vissa gränser, och det känns ju tryggt. Jag skulle till exempel aldrig äta upp barnens godishalsband som de haft i flera veckor och snorat på, lekt med på dammiga platser och förmodligen slickat rätt mycket på. För det vore ju skitäckligt.

Det är bara försvunnet av andra anledningar. Såna som jag givetvis inte vet någonting om.



4 kommentarer:

Therese Bergsmo sa...

varit där, gjort det!

Jösses, det här har jag gjort, vet inte hur många gånger jag fick förklara varför halsbandet helt plötsligt blivit bortrövat av utomjordingar...

/ Therese

PS Vill bara säga att jag följer dig var dag, även om jag inte kommenterar :-) Skrattar för mycket för det oftast....

Anonym sa...

Kännetecknande för en missbrukare är att han/hon smyger med missbruket.... Annacarin

Anonym sa...

Här är ditt försvarstal:
Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder och sov med apor, Snövit bodde med 7 män, Pippi blev jagad av polisen å Emil drack sig full. De var alla förebilder då jag växte upp så var snäll och tänk på det istället för att klaga på mitt uppträdande...

Mamma82 sa...

Här har du en med-missbrukare... "Hej jag heter P och jag är en godisoman!" Det är verkligen hemskt. Det ÄR knark! Jag kan inte för mitt liv sluta... Och något som gör mig vansinnig är idioter som säger; Ät frukt istället. Frukt är INTE godis!