tisdag 5 april 2011

Misslyckat försök idag

Det är alltid så mysigt här hemma den här timmen som är mellan hemkomsten från dagis tills dess att maten är klar. Och med mysigt menar jag skrikigt, bråkigt och allmänt asjobbigt.

Idag försökte jag lösa problemet genom att spela musik jättejättehögt. Men jag vet inte, det gick inte så bra. Skriken skar liksom igenom ändå och barnen blev inte direkt lugnare av att jag höjde ljudet på stereon varje gång de försökte slå ihjäl varandra.

Så vi får väl helt enkelt köpa bättre högtalare. Så att jag kan vrida upp ljudet riktigt högt när det behövs. Och då spelar det ju ingen roll heller om barnen blir lugna av musiken eller inte. Huvudsaken är att jag får laga maten ifred.

9 kommentarer:

yllet sa...

hörlurar?

Anonym sa...

Barn- TV is the shit...sätt på nick jr eller disneychannel elle någe. alla får vila en stund. lovely.

Sen blir det iofs illvrål när man ska stänga av tv och få in dem till köksbordet. Men är de bara hungriga så. Annars lägger jag upp lite mat på en tallrik och sticker under näsan på dem.'då brukar magen säga Äta Nu och man får stänga av tvn.
Och jag har hört talas om folk som lagar mat MED sina barn hahaha ojoj.mhm

Mångmamma sa...

Hos mig har den där timmen (valfri längd efter hemkomst - före mat) ett namn; Arseniktimmen!
Varit gångbart ända sedan barn nr två föddes för snart 19 år sedan, inte är det lättare nu med ytterligare en skock huliganer i åldrar mellan 9 och 3...
Fast jag låter mina vara med och laga mat - på rullande schema!
I alla fall för det mesta!

Anonym sa...

Så då tänkte du att du skulle komma hem till oss för att slippa den där timmen imorgon? Bra tänkt, jag fixar mat om du tar alla barnen och stänger in er i Nisses rum:-)

Gustav sa...

http://www.jula.se/horselkapa-bluetooth-workstyle-138390

Fraggelmorsan sa...

jag har testat din teknik förut. Med olika musikstilar. med Rockabilly var det samma gnäll och trötta barn som innan, med klassik musik kom de ut i köket och skrek att de ville lyssna på RIKTIG musik.
När jag spelade Miss Li för dom studsade de som flipperkulor i huset.
Jag tog på mig ett par av deras hörselskydd och gick in i min egen lilla värld istället :) ( fast jag jobbar nätter,så jag har inte den där vidriga timmen så ofta. Nattjobb kanske kan funka för dig?)

Anonym sa...

Grannar som störs? Annacarin

Anonym sa...

Men Maria, är det inte det som är bra med iPhone? Att man får med hörlurar??? De är underbara att bara ploppa i öronen och välj valfri musik- m y c k e t effektivt må jag säga :-)

//Lena C

Jenny E sa...

Det måste vara något fel på vår familj, för den där timmen är liksom landningstid här. Min 4-åriga tjej blir på nåt vis så glad att få komma hem till SINA saker, att hon börjar leka med dockskåpet eller barbie eller nåt i sin egen lilla värld. Eller så vill hon se TV. Det är väldigt märkligt set hela... Här är det mest jag som har blodsockerfall och är ilsken, haha!