måndag 15 februari 2010

Det gäller att välja rätt bredbandsleverantör

Det här med fungerande internetuppkoppling, det är inget comhem tycker är speciellt viktigt. Eller ja, de tar betalt för det, men där slutar deras engagemang. Björn ilsknade till tillräckligt mycket i helgen för att mejla dem om det, och jag ska inte tråka ut er med att klippa in hela konversationen här, utan jag ska ge er den i en lite förkortad version med, eh, mina egna ord. Typ.


Björn: Ni suger. Varje kväll när resten av Sverige sätter sig framför sina datorer slutar ni fungera hemma hos oss. Det duger inte.

Comhem: Har ni Windows?

Björn: Nej, vi kör Mac.

Comhem: Det kan bli problem när man kör Windows.

Björn: Men hör ni dåligt, vi kör Mac. Vi använder inte Windows.

Comhem: Ok, lyser alla lampor på modemet när det inte funkar?

Björn: Det vet jag inte, det har jag inte tänkt på att undersöka.

Comhem: Ok, då är det ert fel. Vi tänker inte hjälpa till. Besvära oss inte i fortsättningen med det här. Betala bara räkningarna (helst innan klockan 19 på kvällen eftersom ert internet oftast slutar fungera då).

3 kommentarer:

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Jag har också Mac. Och en make med Windows, dessutom fd it-ansvarig (inte fd för att han var helt oduglig utan på grund av omsadling;-).

Trots att vi har inte Comhem fick vi en jäkla massa strul i början av december då vi kopplades ner i tid och otid.
– Det är fanimig alltid när det blåser eller snöar, konstaterade maken, fullständigt irrationellt.
However, efter 10 samtal med internetleverantören vrålade jag att de jävlarinamma fick pallra sig hit och fixa våra grejer, eftersom vad min nätverkskunnige man än tog sig för med routrar, modem och sladdar hände nada.

Dagen därpå stod en förskrämd 20-åring utanför dörren och bad snällt att få titta på vår utrustning.
– Jag tog med en ny router därför att, som jag sa på telefon, det KAN vara så att er är för gammal.
– Tror jag inte, fnös maken som investerade i en ny router för lite drygt ett år sedan.

Summa summarum har vi inte haft några problem överhuvudtaget sedan vi "fick" en ny router.
Eller jo, makens självkänsla fick ju sig en liten törn. Men det är en annan historia;-)

Anonym sa...

Mac och com hem fungerar inte. Tyvärr. Jag hade krig med dem i evighet innan jag sa upp dem. Damen på ekonomisidan frågade varför jag sa upp dem. Tekniska problem sa jag. Har du pratat med vår support, sa hon. Ja, sa jag, varje dag de senaste 25 dagarna. Jag förstår, sa hon.

Vi har nu även slängt ut com hem som tv-leverantör, rätt vad det var slocknade våra tv-apparater och förblev svarta i fem minuter innan de hostade igång igen. Vi levde alla med illusionen att våra tv-apparater var på väg att ge upp innan vi upptäckte att alla burkarna slocknade samtidigt. Sedan har vi haft com hems tekniker här i evighet amen och ändå funkar inget. Bye bye com hem.

Maria sa...

Leena: Åh, jag är för mesig för att skrika så där! Kan inte du ringa och skrika å våra vägnar också?

Allt är konstigt: De förtjänar att dö! Eller åtminstone gå i konkurs!