tisdag 26 januari 2010

Om barnuppfostran

Björn och jag har ibland lite olika idéer när det gäller barnuppfostran. Jag tycker till exempel att det är helt ok att binda fast ett barn i spjälsängen och stoppa en strumpa i munnen för att föräldrarna ska få sova lite mer.

Men när jag föreslog det i natt fick jag höra att "det är en jättedålig idé Maria, jättedålig. Så får du inte göra".

Ibland är han lite väl mesig, Björn. Jag tycker att det är sånt man får räkna med som bebis de "morgnar" man vaknar 04.22 och tycker att det är dags att gå upp.

8 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Vad hade han för förslag? Gulligulla med lite slowfox i vardagsrummet?

Anonym sa...

Fan att det inte funkade med knarkvällingen- jag var nästa inne på att jag skulle börja ge vår 5 åring (som aldrig sover hela nätterna) en slurk vid läggdags bara för att det lät så bra...men oftast är det nog så att om det låter för bra för att vara sant, så är det oftast så också ;-)

//lena c

Maria sa...

Tänkte Bara: Typ! Om han får bestämma kommer det inte bli något vettigt av någon av ungarna, de kommer bli så bortskämda att de inte ens kan sitta själva.

Lena C: Ja, så himla typiskt. Jag ska skriva till Semper och be dem lägga i mer knark.

Ting sa...

Gör dig av med Björn!
Alternativet är ju att, innan du tar itu med bebis morgonorkester, knyter fast Björn i sängen och stoppa in en strumpa i munnen på honom.
Vad ska han kunna säga då liksom?
Fast det kanske ger andra vibbar? ;O)

MonasUniversum sa...

Ujuj, du borde hälla i honom lite av min hostmedicin..Cocillana. Då jävlar kommer du få sova ifred i en vecka.

Maria sa...

Ting: Hahaha, du är inte dum du inte! Då kan han inte protestera och så är alla tysta och fina och jag kan sova. Jag tror knappast att Björn kommer förvänta sig någon action vid fyra, fem på morgonen så det är nog lugnt ;-)

Mona: Ååååh, sån har man ju hört talas om. Säljer du? Jag betalar dyrt! Vi kan mötas på närmsta skumma parkering och göra business.

Finnpajsaren sa...

Men åh, är han sådär att han tycker att barn ska ha mat och sådär också?

Maria sa...

Finnpajsaren: Ja precis! Så himla mesig. jag borde verkligen ha tänkt mig för innan jag skaffade barn med honom...