tisdag 26 januari 2010

Mitt barn rasisten

Charles älskar alla andra barn på öppna förskolan, han försöker desperat krypa ikapp dem hela tiden och vill alltid bara leka med just de leksakerna som de andra barnen har.

Men idag. Idag kom det dit en liten pojke med den mest bedårande afro-frisyren och Charles skrek av skräck så fort den pojken var inom hans synhåll. Sjukt pinsamt och sjukt rasistiskt.

Det måste vara för att SVT envisades med att sända Sverigedemokraternas partistämma i höstas, vid något tillfälle måste det ha stått på utan att jag märkte det.

Här sitter jag alltså med ett barn som är tjockt, svagt begåvat och rasistiskt (fast det är klart, de två sistnämnda hänger ju ihop). Vad har jag gjort för fel? Kan man byta unge? Vart vänder man sig då?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, www.bytabarn?.se

Ting sa...

Hahaha.
Lås in honom i skrubben och skona omvärlden!

Björn sa...

Haha, han får väl börja spela bandy och blogga!?

Kicki sa...

Hullo :)
Eftersom jag har alldeles för mkt fritid och är väldigt lat letar jag ständigt efter nya bloggar att läsa :)
Det verkar som att du och jag har samma sorts humor så ON min lista you go!

Knasterfaster sa...

Åh så pinsamt! Kanske det går att avprogrammera honom på något sätt!?

Maria sa...

A Glamorous Monkey: Åh vad smart! Den sajten kan man nog tjäna sjukt mycket pengar på, jag gissar att de flesta annonsörer kommer vilja annonsera mellan kl 15 och 18, mellan dagis och middag... You fix och jag byter barn.

Ting: Haha, men han är så tjock så han får nog inte plats i någon skrubb.

Björn: Jo, det tycks ju vara en vinnande kombination ;-)

Kicki: Välkommen!

Knasterfaster: Jag hoppas verkligen det, annars msåte vi sluta gå till öppna förskolan...

Sockiss sa...

å vad roligt! jag hade tydligen kallat "Lakshi" (en indisk kille) på förskolan för lakrits i två år... tur att jag inte försökte äta på honom iaf. =)

Maria sa...

Hehe, det hade kanske blivit lite svårt att förklara bort. Mycket pinsamt för dina föräldrar.

Annett sa...

HÅH, ha, ha, du skriver för roligt! Gillar verkligen att läsa dina inlägg - skön humor Maria! :-)

Maria sa...

Tack Annett! :-)

Jonna sa...

Du har ännu gott om tid att omvända honom, men om han inte hoppar in på fönsterplatsen så att den asiatiska tjejen får någonstans sitta på bussen när han är 27 år har du ett större problem på halsen. Igår på väg till jobbet var jag den onda. Jag ville säga till tjejen som blängde på mig att anledningen till att jag inte hoppade in var att det satt intorkat kräk (eller något som åtminstone såg ut som intorkat kräk) på det sätet, men jag såg i hennes blick att hon inte hade godtagit den förklaringen.