onsdag 20 januari 2010

Hej öppna förskolan

En gång i månaden ungefär är vi några stycken som träffas i en bokcirkel. Då dricker vi naturligtvis rödvin, för annars kan man inte vara intellektuell, och säger smarta saker.

Jag som knappt dricker i vanliga fall blir numera skulle bli fnissig bara av att slicka på vinkorken, och efter en tre glas vin är jag ordentligt rund under fötterna. För att inte tala om snygg och smart och intellektuell.

Igår kväll hade vi en sån bokcirkel och jag kom hem i all min intellektuella glans vid halv ett i natt ungefär (för jag har inte vett att åka hem i tid så att jag hinner sova "ordentligt").

Nu ska jag gå med Charles för första gången till öppna förskolan. Det blir nog en jättebra premiär, jag ser sjukt sliten ut och luktar förmodligen gammal alkoholiserad kärring. Det gäller att sätta standarden högt.

8 kommentarer:

Orsakullan sa...

Vad läste ni då? Eller är det ovidkommande i sammanhanget...? :)

Anonym sa...

Herregud så roligt att läsa din blogg. har läst alla inlägg nu ( i den gamla också naturligtvis) och jag känner igen mig nästan hela tiden. dock har jag bara en unge, måååååånga år till trettio, eller typ fem, en fotbollstokig sambo (en bajjare dock), men jag har i alla fall exakt samma porslin som ni, haha! Här står de turkosa och bruna varannan i skåpen, jämt ;)

(hur fasen kommenterar man med namn här? Står bara att begäran inte kan bearbetas, i vart fall så heter jag caroline)

mizaru sa...

Dina etiketter är nästan det roligaste med varje inlägg! Klockrena. Haha!

Maria sa...

Orsakullan: Haha nejdå, vi läser ju faktiskt böckerna på riktigt och diskuterar dem. Den här gången läste vi Boktjuven av Markus Zusak. Den var riktigt riktigt bra måste jag säga! Den kan jag verkligen rekommendera.

Caroline: Hmm, jag vet inte riktigt. Är nybörjare fortfarande när det gäller blogspot. Och jag blir alldeles rörd över att du läst så mycket! Wow. Vad roligt! Björn skulle tycka att det var väldigt vackert i era köksskåp ;-) Och du - fem år går väääldigt fort, haha!

Mizaru: Tack ska du ha! Roligt att nån uppmärksammar dem :-)

Sockiss sa...

kan du inte bara på skoj fråga om nån har lite rena kanyler att dela ut? och se hur folk reagerar liksom... =)

Gina sa...

Till Caroline: Välj Namn/webadress så får du ditt namn att synas.

Håller med, skitkul blogg som jag också läst ikapp.

Hälsningar Gina

Trollets mamma sa...

Håhå... Jag hoppas innerligt att grannarna håller sig lugna i natt så jag slipper ringa polisen. Jag har nämligen spillt saftglögg på min tröja, som jag bara inte orkar byta, och är så trött att jag raglar omkring. Bokstavligen. Balansen blir ur spel när man jobbar 12 timmar/dygn och sedan hålls vaken halva nätterna. Av grannarna. Men kommer polisen eller Securitas hit i natt blir det väl jag som åker dit. Rödvinsfläckad och uppenbart berusad morsa. En onsdagskväll. Jisses.

Maria sa...

E: Haha, hade jag gjort det med det sällskapet som var där idag hade de nog ringt polisen på riktigt. Så totalt humorbefriade människor har jag inte sett på länge (ok, inte alla men de flesta).

Gina: Tack! Jag blir väldigt smickrad.

Trollets mamma: Du vet väl att glöggsäsongen är över för länge sen? Man kan bli insydd för mindre. Jobbigt med störande grannar, har de ständigt fest eller vad är problemet?