fredag 29 januari 2010

För er som tittar på Robinson

Tittar ni på Robinson? Det gör jag. Det finns något väldigt tillfredsställande med att titta på frusna, blöta människor som svälter samtidigt som man själv är mätt och belåten och sitter och vräker sig i sin sköna soffa och äter obscena mängder choklad. Det är liksom tilltalande för min typ av personlighet.

Men nu måste jag säga att jag är glad över att det bara är ett avsnitt kvar, mina nerver klarar inte riktigt av det här längre och jag är ungefär ett avsnitt bort från att bli galen och skicka hatbrev till vissa av deltagarna.

Igår kunde jag nästan inte sitta stilla i soffan när skäggiga jättebebisen Hasse var i bild. Av någon anledning ansåg han inte att det var ok att spela enligt spelets regler, som Fredrik gjort, utan alla skulle följa hans egna dunkla gubbtjocka regelverk. "Välkommen Joooohan" vrålade han glatt när Johan och Fredrik kom dit och hängav sig utan att tveka åt lite hederlig gammal vuxenmobbing. Sen kom det något klipp där han sade sig tro att Fredrik kanske skulle kunna lära sig något av det där i sitt vuxna liv och jag tror säkert att det finns massa lärdomar att dra från det. Som att man aldrig ska lita på tjocka norrländska män med skäggiga bebisansikten och enfaldig blick. De kan nämligen få för sig att vuxenmobbas lite och tycka att det är helt ok.

Det konstiga med Hasse är att han påstår sig vara med i Mensa - och kom igen, varför måste man berätta det första dagen för alla? Bekräftelsebehov? - men ändå har han en sån tom blick. Som ett litet barn. Eller ett får. Eller någon läskig mutation dem emellan med skägg.

Ett avsnitt kvar. Vem som helst får vinna förutom Hasse. Om Hasse vinner ska jag aldrig mer titta på Robinson. Precis som jag sa förra året när den tråkigaste och sämsta deltagaren vann. Just det. Man är ju en kvinna som står vid sitt ord.

6 kommentarer:

Ting sa...

Jag tittar på Robinson.
Jag hoppas att Jimmy vinner.
Grymt om hans snajsiga plan går igenom.
Hasse borde få bada bajstunna.

Maria sa...

Men eller hur! Heja Jimmy. Han är så brutalt manipulativ och beräknande så han förtjänar att vinna. Han spelar på en helt annan nivå än de andra.

Och bajstunna åt Hasse var ett bra förslag.

Caroline sa...

Jimmy? Allvarligt talat, nu sköjjar ni med mig? Han är ju så störig att jag nästan vil slänga vin på honom när han syns i tvn. Dock är jag smart nog att inte utföra spritmissbruk så det stannar i glaset. Han är ju så äckligt äcklig och tror han är bäst. Nej, den som ska vinna är såklart Mats, sikken go "gubbe". Att han är AIKare är ett stort plus. (dock skämms man över patt anders tatuering, den passar honom inte..)
Hej svej och i morgon får vi se när Jimmy INTE vinner :)

Maria sa...

Haha, jag vet. Han är asstörig. Och inte så jättesympatisk. Men han är ju liksom grym på det han gör, det funkar ju! Så han förtjänar på något sätt att vinna ändå.

Men Mats... Jag vet inte jag, ibland hejar jag på honom. Men nu är han lite för tjenis med Hasse för att jag ska heja på honom.

Anonym sa...

I've been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It is pretty worth enough for me. Personally, if all site owners and bloggers made good content as you did, the web will be a lot more useful than ever before.
Here is my weblog ; judi bolanos

Anonym sa...

I have read so many articles or reviews about the blogger lovers
but this paragraph is really a good post, keep it up. http://petrock.
ru/index.php?do=/blog/1661/remarks-in-effortless-programs-on-football-jersey/ Tutorial and its
FAQ webpage discovered at site

Also visit my web page - football shirt