onsdag 27 januari 2010

Jag är så mycket bättre, varför kan de inte inse det?

Jag tycker att det är skitjobbigt att bygga lego med Julius. Jag har så många grymma idéer och fantastiska förslag men får nästan inte genomföra något eftersom han är en sån bakåtsträvare. Det är så himla tråkigt att min fulla potential aldrig utnyttjas till fullo, och när jag brukar försöka argumentera för min sak blir jag nästan alltid avbruten av Björn som mesar och säger saker som "det är faktiskt hans lego" och "du är vuxen" och så slutar det med att Julius får sin vilja igenom i alla fall.

Just det sista argumentet begriper jag inte alls. Det är ju just för att jag är vuxen som jag borde få bygga med fria händer, jag är ju så sjukt mycket bättre på det än vad Julius är. Han är ju bara 2,5 år. Jag ska köpa eget lego, hur många bitar som helst. Sen ska jag bygga asgrymma byggnader och ingen annan ska få lägga sig i. Så det så.

4 kommentarer:

Tänkte bara sa...

Moget, mycket moget ;)

Sockiss sa...

jag brukar bygga lego med polarens dotter på tre år. Vi har skitkul. Eller jag har det iaf. Hon tröttnar efter fem minuter och då bygger jag fortfarande på mina arkitektoniska mästerverk. Och jag har bara 21732kr i studieskuld.

Maria sa...

Tänkte bara: Nu förstår jag inte riktigt vad du menar...

Emma: Skönt för dig att hon tröttnar så fort! Och med den lilla studieskulden måste du vara råsopig på att bygga legohus ;-)

Sockiss sa...

Jag ÄR GRYM! Med talang så behövs det inte så mycket studier vettu. eller nej. du vet inte nej. =)