lördag 14 juni 2014

Snålt

Charles och Franks rum måste tapetseras/målas om SNARAST. Och med snarast menar jag helst innan årskiftet, för det är väl ungefär vad som känns som en rimlig tidsgräns i den här familjen för ett projekt som är såpass brådskande som detta är.

För det är verkligen brådskande. Den nuvarande tapeten är både ful, ohygglig, ful och så skär den sig mot alla deras grejer. Jag vill helst varken dra upp persienner eller vistas i deras rum och på sikt känns ju det lite ohållbart.

Och jag tror att det skulle bli finare med tapeter än med färg, men alltså? Vi är ju två riktiga klåpare när det gäller sånt. Och jag har inte ens lust att lära mig, det finns nog få saker jag tror är tråkigare. Det borde finnas duktiga hantverkare som nöjer sig med en påse hembakta bullar eller två som betalning för att tapetsera ett rum. Varför finns det inte det? Då skulle vi ha det jättefint här hemma.

Faktiskt. Himla snålt av dem när jag tänker efter. Typiskt hantverkare.

4 kommentarer:

Westrahult sa...

Vi är aningen patetiska som sitter så här vid datorn efter midnatt....
Finns det inte något som heter "easy-up-tapeter"? Det låter ju enkelt i alla fall. Fast färg är ju fint det också!

Svår Von Friesendorff sa...


När det kommer till tapeter och hantverk så lämnar jag med glädje ifrån mig feministkortet och lämnar över skitgörat till de stora, starka och äldre karlarna i familjkretsen. För jag är ju, typ, kvinna lixom och kan på min höjd lacka naglarna, och det är deras plikt. Som män. Även om dem inte heller har någon större koll.

Så skriver helt under på det du skrev om du inte ens har lust att lära dig. Jag vill bara inte och skulle nog inte ens pallat ta tag i tråkigheten även under pistolhot.

Helen sa...

Vilken otur att jag har så väldans mycket att fixa hemma hos mig först.... Annars hade jag gärna kommit och hjälpt er att tapetsera. Det är ju kul ju!

Karin sa...

skulle nog satsa på att tapetsera, trots allt, i alla fall om ni har normalhöjd i rummen. Enkelt, snabbt och effektivt och inga penslar att göra rent efteråt. Det värsta som kan hända är väl att något barn sätter sig i hinken med tapetklister och sedan välter ut sig själv och klistrat på golvet. (När min treåring råkade ut för detta såg han på mig med sina vackra bruna ögon och sade bedjande: "Skratta inte!")

Easy-up-lösningar är lite krångligare och dyrare än vanlig tapet med vattenlösnigt klister. Sammanfattningsvis är det där med att tapetsera ingen man lär sig, det är något man gör.