torsdag 12 juni 2014

#100

Jag tror inte att ni förstår hur karaktäristiskt det här är för mig, att jag:

1. Inte lyckades leverera finalen (inlägg nummer 100) i tid utan skriver det först dagen därpå

samt

2. Inte har förberett något att skriva. Ingen analys, ingen reflektion, ingenting.

Alltså, att jag går upp varje morgon och klär på mig och borstar tänderna och går till jobbet och inte har några betalningsanmärkningar är lite av en bedrift faktiskt. Eftersom jag är en person som inte klarar av att leverera. Det spelar liksom ingen roll om det handlar om att svara på sms i tid, betala räkningar eller söka föräldrapenning.

Men hursomhelst, #blogg100. Det var väl ganska roligt va? Jag hade ju aldrig bloggat så här mycket om det inte vore för den här utmaningen och även om kanske bara 30 % av inläggen faktiskt varit bra och genomtänkta så gillar jag ändå att jag bloggat så mycket. Jag får låtsas inför mig själv helt enkelt att utmaningen fortsätter så att jag fortsätter att skriva. För meningen med att ha en blogg måste väl ändå vara att skriva i den?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Det har varit jättekul att låsa, genomtänkt eller ej! Sanningsenligt, roligt och träffsäkert iaf. Känner igen mig i typ allt! Har också tre kids i samma åldrar som dina! :) mvh Elin

Freja sa...

Grattis till oss som klarade det och grattis till mig som på köpet hittade din blogg som är så kul att läsa!

Annika sa...

Ja, fortsätt för tusan! Genomtänkt schmenomtänkt, allt är kul att läsa. =)

Talsey sa...

Ja fortsätt blogga. #blogg1000 kanske? :)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Du har skött dig strålande! Mot fler blogginlägg!

Louise sa...

Fortsätt blogga! Det är kul att läsa ändå även om det bara är korta inlägg. Du skriver alltid roligt ändå!

Singelmamman sa...

Inte alltid genomtänkt? Just de inläggen har jag tydligen missat. Hur som helst, jag vill aldra ödmjukast be dig fortsätta skriva, ofta, då det förgyller mina dagar. Tack på förhand.

Tre Gringos sa...

Grymt jobbat och bra skriver du.

DDT sa...

Åtminstone ett litet 365-projekt kan vi väl hoppas på? Önskar någon som lider av exakt samma sjuka. Att faktiskt göra saker i tid är sjuuukt svårt. Framför allt när det handlar om att skicka in papper till myndigheter eller byta elavtal och sådant.

Anonym sa...

Tycker du är grym! Sjukt rolig tjej med både vettiga värderingar och en klarsynthet. Få förunnat att kunna få ned det i skrift!

Karin sa...

Mååål! Heja och bravo och vad kul det r när det finns ett nytt inlägg här varje dag. Och nu när du fått upp farten är det ju bara att blogga på. JU!

lavitadeluxe sa...

Jag utmanar dig igen i så fall...vi kör varje dag till årets slut?
Älskar din blogg...du är en sköning:)

Maria sa...

Amen sluta vara så snälla! Jag älskar nätkärlek <3
Jag lovar att försöka blogga så mycket jag kan. Tack!

Fia sa...

Åh snälla du, blogga på! Ogenomtänkt eller inte så är dina inlägg nästan alltid roliga och tänkvärda!

Emma sa...

Imponerad! Och uppskattat!