tisdag 10 juni 2014

#99

Det är få saker som gjort mig så stolt och så lycklig som när Julius i morse berättade att han läst tio sidor i sin nya bok igår kväll efter att han gått och lagt sig.

Han läser på eget initiativ! I en bok med mycket text! Han tycker att boken är rolig och spännande och vill berätta om handlingen! Jag döööör vad glad jag blir över allt det!

(Han har läst själv om kvällarna ganska länge nu, men hittills bara kortare böcker med max fyra rader text per sida, så det här är på något sätt hans första "riktiga bok").








Alltså. Alltså!

4 kommentarer:

Linda sa...

Helt underbart! :-)

Anonym sa...

Vad underbart tycker en anonym läsare som pluggar till lärare och verkligen vill se större läslust bland barnen!

sandralinnea sa...

Säger detsamma som den anonyma lärarstudenten här ovan. Under mina lärarstudier, och främst då under svenskainriktningen, har jag insett att just det där med läsning och att väcka barnens läslust är det som ligger mig extra nära hjärtat.

Akan-Kakan sa...

Men åh, den känslan alltså! Min äldsta har inte så gärna läst (buhu, buhu, vad har jag gjort för fel?), men i förrgår ringde hon och berättade att hon gått hem tidigt från fritids för att läsa ut sin bok. Jag dog en smula av lycka.