onsdag 29 januari 2014

Det står flyttkartonger överallt. Jag menar verkligen ÖVERALLT.
Och det enda vi gör är att packa och slänga grejer på tippen. Alltså, hur mycket saker har vi egentligen? Hur fan kan vi slänga så jävla mycket men ändå ha så mycket kvar? Jag begriper inte.

Och i början var jag så noga när jag packade, skrev detaljerade beskrivningar på varje kartong om vad som låg där i, och varje kartong skulle bara innehålla saker från ett och samma rum, saker som hör ihop. Men nu orkar jag inte längre. Nu rafsar jag bara runt planlöst och slänger i vad som, bara för att fylla kartongjävlarna så snabbt som möjligt och plötsligt känns blöjor, kastruller och verktyg som en logisk kombination att lägga i samma kartong.

I don't do flytt very well.

5 kommentarer:

Therese sa...

I know the feeling... Jag förösker tänka som så att jag har bildminne så jag behöver inte någon förteckning över vad som är i vilken låda. Jag minns det ändå. Vit vas packades ihop med tandborstar, babyoverall och plastfolie. Då behöver jag bara hitta lådan där något av dessa ting syns för att veta vart de andra är. Hepp!

Anonym sa...

Jag håller oxå på att flytta nu och ställde flyttkartongerna så fint och i ordning i början. Handukar, lakan och täcken här. Dom kartongerna ihop osv. Nu står det halv fulla kartonger lite var stans med så varierande inne håll att om någon skulle titta skulle de tro att jag vore en hemlös som rafsat ned det jag ägde i en kartong. Dvd filmer och saxar och ett sy kitt får bo med extra jackan och en ensam soffkudde. Det kommer bli kul att packa upp. Varje låda blir som ett motionspass när man springer huset runt för att få allt på plats.
Marie i Ullared

Anonym sa...

I hear you sister! Dessutom förstörde min man packningen genom att inte skriva på en endaste låda vad han packade ner.

Anonym sa...

Jag skrev detaljerat på varenda låda inför min första flytt, minsta lilla pinal skrev jag upp.
Blev tokjobbigt nästa gång jag flyttade och återanvände kartongerna för lådan märkt Mixer och Våffeljärn innehöll plötsligt handdukar och gamla skoluppgifter. Var kaos innan jag lyckats packa upp allting.

Maria sa...

Therese: Haha! Ja så tänker jag också. Och sen vänder jag mig om och så har jag genast glömt vad som ligger i kartongen.

Marie: Packa upp tänker jag inte ens tänka på just nu. Det finns inte.

jenny: Men nej! Så får man ju inte göra! Hur överlevde ni?

Anonym: hahahaha! man måste använda olika märkningssystem för varje flytt.