fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

En grej? Jag vet typ tusen miljarder grejer som jag skulle vilja lära mig, men ok då. Jag väljer en:

Att sminka mig. För jag kan verkligen inte sminka mig. Till vardags använder jag mascara och eyeliner och om det är riktigt festligt slänger jag på lite ögonskugga (obs! En nyans bara) och rouge också. Så himla festligt liksom - not.

En gång dock var jag riktigt snyggt sminkad, och det var på mitt bröllop, men då hade Linn sminkat mig. Och även om hon faktiskt inte bor så himla långt bort från mig fågelvägen sett, så är det inte helt rimligt att hon ska åka hit och sminka mig varje gång jag vill vara lite finare än en vanlig onsdag i mitten av mars. Jag menar, hon kan ju faktiskt ha egna saker inplanerade ibland.

Såatte, smink skulle ju vara lite kul att kunna. Om inte annat för att få lämna brun-orangea märken på tröjor man provar i affären men sen inte köper, för det tycks ju vara en rätt poppis grej att göra.

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag hakar på. Kan inte heller sminka mig, eyeliner och mascara här också. That's it. Så nästa gång den där Linn dyker upp, kan du höra av dig då?

egoistiska egon sa...

En skitbra grej är att ta Make Up Stores "sminkkurs". Du blir sminkad i en timme (hur du vill), samt får tips och råd och de lär dig en massa knep. Kostar 500:- och sen får du plocka smink för just 500:-. SKITBRA. Jag har gjort det ett par gånger och kunde verkligen inte sminka mig alls innan, nu får jag iaf på mig en vardagssminkning relativt enkelt.

Tantaugusta sa...

Smink är hopplöst svårt. Iaf om man är rätt ointresserad som jag. Har gått på sminkkurs med kompisar på både Face och Make up store. Men om man ändå inte vill bemöda sig hemma hjälper det ju föga. Så jag inser att jag aldrig kommer att kunna applicera vare sig underlagskräm eller puder och får väl vara nöjd ändå. Men det vore roligt att kunna, det vore det.

/nina sa...

Det är faktiskt jättebra att gå till FACE eller makeupstore. Då får man hjälp med vardags eller festmake, bara att pumpa dem på alla tips man hinner. Håller verkligen med föregående talare!

Maria sa...

Det är ett bra tips, det där med sminkkurs. Borde kanske göra så.

(Att jag var på en sån inför bröllopet men inte lärde mig ett skit struntar vi i. För det var ju ändå en bröllopssminkning och det ska jag ju inte göra igen liksom. )