söndag 12 januari 2014

Bloggkalendern

9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.

Att vara en sån jäkla tidsoptimist! Jag tror fortfarande att räcker med att gå ut i hallen och börja klä på sig ungefär tio minuter innan det är dags att gå, oavsett om ett, två eller tre barn ska med. Alltså ursäkta, men hur jävla dum får man vara egentligen? Och borde jag inte veta bättre efter tre barn och nästan sju år som förälder? Häromdagen skulle Frank och jag gå på ett mamma-bebispass på gymmet när jag plötsligt insåg att jag hade tänkt att vi skulle gå samma tid som vi var tvungna att vara där. Konsekvensen av det? Jag som ännu inte vågat springa pga vad jag tror är jävligt svajig bäckenbottenmuskulatur var plötsligt tvungen att springa med 8,7 kg Frank i bärselen. Att jag inte fick framfall måste ju bara ha varit rena rama turen. 


10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.

Förlåt, men jag orkar inte riktigt leta efter något snyggt här. Kan vi inte säga att vi redan flyttpackat våra böcker? Hyggligt.


11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…

Tydligen (efter att ha läst andras svar på den här frågan) är tomaten ingen grönsak, men det låtsas jag inte om att jag har läst. För ärligt talat, finns det något godare än körsbärstomater? Det är ju nästan som snacks faktiskt. 

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Om jag får välja själv, det vill säga inte titta tillsammans med Björn, så väljer jag (utan inbördes ordning) 1. Nashville 2. Hart of Dixie 3. Paradise Hotel 4. Life unexpected. 
Den sistnämnda finns på Netflix, PH går på TV3 och de andra två får man vara lite kreativ om man vill se.




Inga kommentarer: