söndag 5 januari 2014

5. Det bästa snackset är ju som vi alla vet…

Alltså först och främst måste vi reda ut vad det här med "snacks" egentligen är. För jag har hört folk säga att det kan vara vad som helst, som godis till exempel, men det är ju helt fel naturligtvis.

(För om det vore rätt skulle vi ju inte ens behöva ha den här diskussionen, för då skulle ju alla veta att det är godis som är det bästa. Det vet ju alla.)

Nej, snacks är salta grejer. Som chips, ostbågar, salta pinnar, nötter osv osv. Och salta pinnar är ju såklart sämst, det vet ju också alla. Men sen blir det lite svårare. För hur ska man kunna välja mellan jordnötsringar, pistagenötter eller ostbågar? Eller såna här riktigt goda chips som Kettle. Mmmmmm... Jag säger helt enkelt att varför välja? Köp allt istället om du ska ha en riktig snackskväll. Du kommer inte ångra dig.


2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag håller med där. Snacks för mig är inte godis. Godis är ju godis liksom, det är inte snacks.

Maria sa...

Eller hur! Det är som att jämföra eh, jag kommer inte på något bra här, men ja du vet. Som att jämföra godis med snacks liksom.