torsdag 3 april 2014

#34

Idag återkopplade Posten till oss. Att vi inte fått post på över två veckor var naturligtvis inte deras fel, utan vår fastighetsägares. Vi har nämligen ny portkod sen två veckor tillbaka och eftersom fastighetsägaren tydligen glömt rapportera detta tyckte sig Posten inte ha något som helst ansvar att försöka lösa problemet. Istället har de bara lagt hela vår trappuppgångs (bestående av tjugo hushåll) post på hög i två veckor, tills en av våra grannar tydligen hade ringt och ifrågasatt varför hen inte fått post de senaste veckorna.

Men innan dess? Inte en enda lapp på porten om problemet. Inget samtal till fastighetsägaren. Ingenting. Bara post på hög.

När Björn ifrågasatte deras brist på engagemang fick han höra hur jobbigt det är för dem att hantera alla portkoder som finns. MEN BYT JOBB DÅ OM DET ÄR SÅ JÄKLA JOBBIGT MED ALLA PORTKODER! skrek inte Björn då. Men jag gjorde när jag kom hem och fick höra om samtalet.

Posten, du finns på min svarta lista nu.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha du är sååå rolig!
Älskar!!

Drottningen sa...

Lite som för många år sen när jag sålde grejer på tradera och det gick åt många frimärken. Då kunde man beställa frimärken via postens hemsida och om man beställde för över 500 (tror jag) så fick man det fraktfritt (annars typ 50 spänn extra eller nåt).
Så jag beställde ju tio frimärkshäften nu och då som kom hem i brevlådan, ända tills de inte kom fast de var betalda. Gjorde en reklammation, men fick svaret att Posten inte tar något ansvar för att brev kommit bort. Inte ens om det är de själva som skickat dem. Nähäpp.

Anonym sa...

Jösses! Var är servicekänslan? Viljan att göra ett bra jobb? Stoltheten?

Maria sa...

Anonym: Tack!

Drottningen: Spännande! Vems ansvar var det då kan man tänka sig?

jagharintebaraenhund: Men exakt! Det är precis så jag tänker också! Jag fattar att det är fastighetsägaren som gjort ett misstag, men vad fan liksom? VILL de inte göra sitt jobb eller?

Johanna sa...

Posten är svindåliga. Det är enda rimliga slutsatsen. Och för att följa upp min förra kommentar: ja, brevet stank fisk. Och var helt geggigt av något svart. Därför lagt i en plastficka. HUR SJUKT!?