onsdag 13 november 2013

Mythbuster

Det här med att Kleopatra sägs ha badat i mjölk för att bli vacker, det kan jag berätta för er, det är en myt.

För jag är mer än en mjölkbadare, jag är sen tre månader tillbaka helt marinerad i mjölk. Mina bröst läcker ständigt, amningsinläggen ligger aldrig kvar och gör sitt jobb och vår säng kommer snart att förvandlas till en vattensäng. Gjord på mjölk.

Och jag duschar och duschar och byter kläder och det bara fortsätter att läcka. Och däremellan kräks Frank: i mitt hår, på mina axlar, i urringningen, på mina ben, på alla kläder, överallt, hela tiden!

Och har jag blivit snygg? Inte det minsta faktiskt. Jag bara luktar surt.


4 kommentarer:

Malin sa...

Är eventuellt oplanerat gravid och dina hysteriskt roliga inlägg får mig säkrare på det oundvikliga beslutet. Det tackar jag för. :)

Maria sa...

Malin: haha! Jag är inte helt säker på åt vilket håll mina inlägg får dig att gå gällande den eventuella graviditeten? Men grattis om det är något som känns bra!

Tantaugusta sa...

Moahahahaaa, minns det som igår :). Hav förtröstan, det går faktiskt över även om det inte känns så nu. Och i slutändan är det ändå en rätt kort period. Lätt att säga nu när det var tre år sedan sist ;)

Maria sa...

Tantaugusta: jo jag veeet, det är jättekort tid egentligen. Men jag är bara så sjukt trött på att gå runt och lukta sur mjölk hela tiden.