tisdag 19 november 2013

Mormor och jättebilen

Eftersom mamma bor inne i stan och inte har någon bil och vi inte fått vinterdäck ännu till vår bil, hyrde hon som sagt en bil så att vi skulle kunna åka och hämta hem mormor från sjukhuset. Men av någon underlig anledning var nästan alla bilar uthyrda och den enda hon fick tag i var en Volvo XC90. (Ni som inte vet hur den ser ut får googla). Den skulle vi sen försöka baxa in mormor i, mormor som knappt kan resa sig upp ur sängen utan hjälp eller gå utan rullator.

HAHAHAHAHAHA! 

Det var ju lite som att försöka hjälpa en helförlamad giraff upp i en lastbilshytt, och det slutade med att jag stod bakom mormor med ett fast grepp om henne i armhålorna bredvid den öppna bildörren (både hon och jag desperat skrattandes pga absurd situation) samtidigt som mamma jagade efter en busschaufför som råkade passera just då. Den stackars busschauffören fick sedan komma och lyfta in mormor i bilen. "Hur ska jag komma ut sen då?" undrade mormor lite matt sedan när vi hunnit köra en stund. "Äsch" svarade mamma, "det hjälper ju tyngdkraften till med. Jag knuffar väl bara ut dig".

6 kommentarer:

Casa Annika sa...

Hahahaha!!!

Hoppas att din mormor känner sig bättre snart.

ByTanten sa...

Där fick vi ju svaret på vart du ärvt din humor ifrån. Hoppas din mormor blir bättre snart.

Linda sa...

Skrattar så det kommer lite kiss!

Maria sa...

Tack hörni, och jag ber om ursäkt för eventuella nedkissningar!

Sofia sa...

Kan vara det roligaste jag läst på internetet på jättejättelänge. Blev extra glad också att din mormor skrattade också, gav liksom hela storyn extra kärlek på nåt sätt. Kissade också ner mig lite.

Maria sa...

Sofia: Haha! Ja det var nog lika delar kärlek, humor och desperation i den situationen.